Koliki je proračun reklamne kampanje u Yandexdirectu i kako ga izračunati. Trošak oglašavanja na Yandex Direct Kako izračunati proračun za oglašavanje za Direct

Nije tajna da za uspjeh u bilo kojem području djelovanja morate imati akcijski plan, ideju o tome što nas čeka. To se također odnosi i na kontekstualno oglašavanje. U našem slučaju takav plan je Budget Forecast ili Media Planning.

Naš cilj:

    Odredite isplati li se ući u nišu u određenoj regiji;

    Saznajte svoj proračun i moguću cijenu po kliku.

Ali ne biste trebali pretpostaviti da možete saznati točne brojke iz rezultata prognoze.

U ovom članku, radi jasnoće, koristio sam uslugu "Decomposition 5.rf". To je praktičan alat za razumijevanje na što možete utjecati (i na razini vaše oglašivačke tvrtke i na razini odjela prodaje) da biste uspješnije promovirali svoju tvrtku ili posao, na što se trebate usredotočiti kako biste povećali svoju neto dobit.

Pa krenimo.

Zašto vam je potrebno medijsko planiranje?

Prvo, shvatimo što je planiranje medija.

Medijsko planiranje - izrada medijskih planova (rasporeda prikazivanja reklamnih materijala), planiranje reklamnih kampanja čija je osnova odabir medijskih nositelja (TV, tisak, radio, vanjsko oglašavanje, Internet) za isporuku reklamne poruke, kao i optimiziranje plasmana prema pokrivenosti, trošku i drugim karakteristikama.

Za izradu medijskog plana ili predviđanja proračuna u kontekstualnom oglašavanju (složimo se da su medijski plan i predviđanje proračuna ista stvar), potrebni su sljedeći inputi:

    Adresa web stranice ili opis niše (ako ne postoji web stranica).

    Konverzija web stranice (pokazatelj koliko učinkovito vaša web stranica pretvara prijelaze u aplikacije, pozive ili druge ciljane radnje za vas). Ako ne znate stopu konverzije web-mjesta, tada je prosječna vrijednost za odredišne ​​(jednostraničke) web-lokacije uvjetno jednaka 5%, za internetsku trgovinu uzimamo 1-1,5%.

Pa zašto napraviti medijski plan prije pokretanja oglašavanja? Želim ga brže postaviti i privući malo prometa na web mjesto. Slažem se, ali ako uzmemo u obzir rad na niti, onda je ovo najmanje potrebno:

    Pripremite očekivanja tako da shvatite da ćete, kada pokrenete oglašavanje u Yandexu ili Googleu, moći dobiti sljedeće brojke (cijena po kliku, broj aplikacija, cijena aplikacije).

Prognoza proračuna

Idemo na Yandex Direct i idemo na karticu Budget Forecast.

Za Budget Forecast morate izvršiti tri koraka (odaberite 3 postavke).

Prvi korak je odabir regije u kojoj će se naš oglas prikazivati.

Drugi korak je da moramo odrediti parametre izračuna.

    Vrijeme za koje će se izvršiti obračun (tjedan, mjesec, kvartal ili godina);

    Platforma (u ovom slučaju na svima ili na mobitelu);

Također želim pojasniti da se predviđanje proračuna temelji na akumuliranoj statistici; ako piše 30 dana, onda to nije budućih 30 dana, već prošlost. Ne pokušava predvidjeti, proizvodi 30-dnevni prosjek u određenoj regiji na temelju fraza koje mu dajemo. Ako ne izaberemo broj dana, već određeni mjesec, to neće biti budući mjesec, već onaj koji je prošao.

Treći korak je da stavimo popis ključnih fraza za predviđanje proračuna.

Za prikupljanje popisa ključnih fraza i negativnih fraza koristi se

Obrada rezultata prognoze

Dakle, sustav nam nudi predviđene brojke na koje možemo računati ako prikazujemo oglase koristeći ovaj popis ključnih izraza.

U našem slučaju odabrana je posebna pozicija plasmana s obujmom prometa od -100%.

Odmah treba reći da su to one pozicije za stavljanje oglasa na pretragu koje se nalaze na vrhu, te one na dnu.

Htio bih naglasiti da zapravo sustav ne vidi naše oglase, jer oni još ne postoje, zbog toga program ne može predvidjeti ocjenu kvalitete naših oglasa, a ne zna ni kolike su njihove. Jednostavno nam daje neke prosječne brojke za sustav u određenoj regiji u zadnjih 30 dana za ove ključne fraze.

Dakle, imajte na umu da je u stvarnosti, kada pokrenemo pravu tvrtku, rezultat gotovo uvijek bolji.

Moramo odlučiti na kojoj poziciji ćemo pokušati prikazati naš oglas.

Recimo da nemamo 82 296,40 rubalja, recimo da imamo 66 112,70 rubalja. mjesečno, tada biramo drugi poseban plasman s prometom od -85%.

Iz ovog izvješća potrebni su nam sljedeći pokazatelji:

    Predviđena pojavljivanja - 27.792;

    Prognoza klikova - 3.748.

Trebat će nam i treći pokazatelj, CPC (cijena po kliku). Izračunava se na sljedeći način:

CPK = Prognoza proračuna / Prognoza klika

CPC = 66 112,70 / 3 748 = 17,64 rub.

Tako smo dobili naše pokazatelje za daljnje medijsko planiranje u “Dekompoziciji 5.rf”

Dekompozicija 5.rf je kalkulator za izračun vašeg prodajnog lijevka. Prikazuje putove kojima idu svi vaši klijenti, počevši od njihovog prvog upoznavanja s vašom tvrtkom. Na primjer, od gledanja vašeg oglasa u Yandexu do trenutka kada vam klijent isplati novac.

Odabir odjeljka "Plaćanje po kliku".

Možemo ići (ispunjavati vrijednosti) slijeva na desno, napraviti prognozu kada treba shvatiti koliko će se isplatiti ulaganje u novi projekt u novoj niši. Ili imate postojeću tvrtku i možete shvatiti koje ćete rezultate postići promjenom određene konverzije u svakoj fazi vašeg toka.

Ili možemo ići od suprotnog. Postavite konačni cilj u novcu, koliko želimo dobiti neto mjesečno i prema tome vidite koje vrijednosti moramo postići u svakoj fazi toka, koliko klijenata, aplikacija i protoka prometa na stranicu moramo primiti kako bismo postići naš cilj.

Primjer

Pogledajmo primjer veleprodajne prodaje muških odijela. Da bismo to učinili, prethodno smo dobili tražene pokazatelje od proračunskog prognozera.

Naš proizvod ili usluga traže se otprilike 28 000 puta mjesečno (u Yandexu). Pogledali smo ovaj pokazatelj iz Budget Forecaster iz Yandexa, gdje smo uzeli prosječnu cijenu po kliku od 17 rubalja, postavili stopu klikanja oglasa na 5%, nadamo se da će reklamna kampanja biti dobra.

Dopustite mi da odmah rezerviram: ako imate pitanje o tome što znači ovaj ili onaj stupac, jednostavno postavite pokazivač iznad upitnika i vidjet ćete opis alata.

Dakle, nakon što smo postavili CTR, usluga nam je pokazala broj klikova koje bismo mjesečno dobili od naših pojavljivanja. Postavljanjem cijene po kliku dobili smo odgovarajući proračun za oglašavanje koji smo dobili jednostavnim množenjem broja klikova s ​​prosječnom cijenom po kliku.

Kao što vidimo, proračun za oglašavanje jako se razlikuje od onog koji smo dobili u Budget Forecasteru, to je zbog činjenice da mnogi čimbenici nisu uzeti u obzir u predviđanju. Ne brinite, u budućnosti ćemo shvatiti da promjenom vrijednosti možemo postići pokazatelje koji su nam potrebni.

Posjetitelji dolaze na našu web stranicu ili odredišnu stranicu, na primjer, njihova konverzija je 2% (prijava za kupnju, savjetovanje, bilo koja ciljana radnja koju postavite). Postavljamo konverziju (na prodaju), odnosno učinkovitost rada (vašeg ili vašeg odjela prodaje). Neka zaključe 25% transakcija u ovom primjeru, postavite prosječni ček na 25 000 rubalja i profitabilnost (koji postotak od ovih 25 000 rubalja uzimate za sebe neto, nakon odbitka svih troškova). Na primjer, ako ostane neto 11.200 rubalja, tada će profitabilnost biti 20%. Vidimo da nam poslovni proces s takvim pokazateljima daje 11.200 rubalja mjesečne dobiti.

Nije to dovoljno, postavlja se pitanje što treba učiniti da bude više, a tu se počinje igrati s brojkama. Gledate na koju fazu možete utjecati, što možete promijeniti.

    Pronađite bolju ponudu dobavljača i time povećajte svoju profitabilnost na 35%. Primijetite kako se neto dobit promijenila.

  • Pretraživanje – oglas se prikazuje u Yandex pretraživanju kada korisnik unese odgovarajući upit;
  • Tematsko je oglašavanje prikazano u Yandex oglašivačkoj mreži, na njezinim partnerskim stranicama.
  • Poseban položaj (do 3 oglasa IZNAD rezultata pretraživanja)
  • Zajamčena pojavljivanja (do 4 oglasa ISPOD ili DESNO od rezultata pretraživanja)
  • Dinamički prikazi (do 5 oglasa ispod rezultata pretraživanja ili s desne strane na 2 i sljedećim stranicama pretraživanja; oglasi se ne prikazuju uvijek, već se izmjenjuju s konkurentskim oglasima)

Izračun troškova oglašavanja u Yandex Directu

Cijena plasmana za svaku poziciju ovisi o konkurenciji za tu ključnu frazu. Da bi odredio stopu dolaska na željenu poziciju, Yandex Direct uzima u obzir:

  • mjerni podaci vašeg oglasa: CTR (klikovni postotak), ocjena kvalitete i na kraju vaša ponuda
  • istu izvedbu konkurentskih oglasa

Uz jednake ponude, najbolju poziciju imaju oglasi koji imaju visoku ocjenu kvalitete i na koje se često klika.

Yandex tvrdi da indikator produktivnosti ne utječe na odabir oglasa za prikaz na određenoj poziciji. Međutim, ocjena kvalitete oglasa koristi iste parametre za procjenu konkurentnosti vaših oglasa:

  • relevantnost oglasa za ključnu frazu
  • usklađenost odredišne ​​stranice s upitima i tekstom oglasa
  • statistika oglasa

Budući da korisnici sustava Direct ne mogu vidjeti pokazatelje kvalitete svojih oglasa, mogu se usredotočiti na pokazatelj “Produktivnost”.

Ako je vaš oglas nov i još nije prikazan za odabranu ključnu riječ, njegov CTR = 0. U isto vrijeme, oglasi konkurenata već su primili klikove i prema zadanim postavkama imaju viši CTR. To znači da kako biste došli do željene pozicije (na primjer, 1. ili 2. mjesto na posebnom plasmanu), vaš oglas mora imati vrlo visoku ocjenu kvalitete i morate postaviti visoku ponudu konverzije.

Što je viša ova cijena, to će se vaš oglas više prikazivati. U postavkama Yandex predlaže minimalnu cijenu po kliku kako bi osigurao da ste uključeni u rezultate pretraživanja za različite pozicije.

Minimalni trošak kampanje je 300 rubalja, koje morate položiti na svoj račun da biste je pokrenuli. (Ovo je minimalni proračun za 1 kampanju, a ne cijena po konverziji).

Yandex Direct ima sustav avansnog plaćanja: nadopunjujete svoj račun, a za svaki klik sustav automatski tereti novac.

Koliko je točna proračunska prognoza za Yandex Direct?

Rezultati prognoze trebali bi se koristiti samo kao vodič, ali oni nisu točni. Yandex Direct se stalno mijenja:

  • potražnja za proizvodom ili uslugom (broj zahtjeva s ključnom frazom)
  • broj natjecatelja i njihove reklame
  • stope konverzije

Stoga se stvarni trošak kampanje uvijek razlikuje od predviđenog, i to najčešće u većoj mjeri.

Izdali smo novu knjigu, Marketing sadržaja društvenih medija: Kako ući u glave svojih sljedbenika i navesti ih da se zaljube u vaš brend.

Vrijeme je da se unese jasnoća i svjetlo u pitanje novca, o kojem se obično govori nejasno. U ovom članku ćemo vam reći o čemu ovisi minimalac, kako ga izračunati i uštedjeti te koliko ćete u konačnici morati platiti za Republiku Kazahstan.

Što određuje cijenu oglašavanja u Yandex.Directu

Na prstima:

Postavili ste reklamnu kampanju, napisali oglase i pokrenuli kampanju. Svaki put kada korisnik klikne na vašu ponudu, sustav skida određeni iznos s vašeg računa. Iznos naknade ovisi o dražbi i ne premašuje maksimalnu cijenu po kliku koju ste postavili.

Za početnike koji su još uvijek svladali zamršenost svrhe, prikladne su automatske strategije. Oni će vam pomoći uštedjeti vrijeme na postavljanju i određivanju oklada.

  • “Tjedni paket klikova” omogućuje vam da primite određeni broj klikova za određeni proračun. Prilikom postavljanja strategije navedite broj klikova koje biste željeli ostvariti unutar tjedan dana. Direct će produžiti prikazivanje Vaših oglasa na 7 dana i nastojati Vam osigurati željeni broj klikova uz minimalnu cijenu.
  • "Tjedni proračun" pomoći će vam da dobijete maksimalan broj klikova za postavljeni proračun. Morat ćete odrediti određeni iznos troškova za tjedan i naznačiti koji rezultat želite postići u 7 dana. Strategija će automatski odabrati najprofitabilnije za postizanje vašeg cilja i prikazati ih u Direct sučelju svakih 15 minuta.
  • “Prosječna cijena po kliku” će vam omogućiti da dobijete maksimalan broj klikova tjedno. Ali cijena prijelaza neće premašiti cijenu koju ste postavili. Ova strategija je prikladna za oglašivače koji znaju koliko su spremni platiti za konverziju. Prosječna cijena po kliku izražena je u odnosu na tjednu potrošnju u Republici Kazahstan i cijenu po kliku koja se naplaćuje za klik na oglas. Minimalna prosječna cijena prijelaza u Direct je 0,3 rublja. Neće biti moguće postaviti manje u sučelju. Nakon pokretanja kampanje, sustav će sam početi postavljati ponude za ključne upite kako bi privukao što više posjetitelja.

Trošak oglašavanja izračunava se na temelju prosječne cijene klika i ukupnog broja klikova. Ako koristite više ključnih riječi, prvo morate izračunati trošak svake od njih, a zatim rezimirati rezultate.

Izvedimo najjednostavniju formulu za izračun cijene kampanje u Directu.

SK= SSK* KK

  • SC – trošak kampanje.
  • CCC – prosječna cijena po kliku.
  • CC – broj klikova.

Konvencionalno se ova formula može prikazati na sljedeći način.

Pokrećem reklamnu kampanju i dobivam 1000 klikova po prosječnoj cijeni od 20 rubalja. Trošak moje kampanje je: 1000*20 = 20 000 rubalja.

Na prstima:

Uzimamo prosječnu cijenu po kliku za jednu ključnu frazu iz kampanje. Pomnožite s brojem klikova na ovu ključnu frazu. Dobivamo proračun za ključnu frazu.

Zbrajamo proračun za sve ključne fraze. Primamo proračun Republike Kazahstan.

Sažmimo

Minimalni proračun u Yandex.Directu sastoji se od tri komponente:

  • cijena po kliku;
  • broj klikova;
  • ključevi.

Što je cijena po kliku

Cijena po kliku iznos je novca koji plaćate Yandexu da netko klikne na vaš oglas.

Cijena klikova u Directu nije fiksna. Određuje se kao rezultat nadmetanja između oglašivača, što se naziva dražbom. Možete samostalno postaviti maksimalni iznos koji ste spremni platiti po kliku.

Pozicije oglasa izračunavaju se na temelju licitiranja - tko ponudi više, tko ima veći CTR i koeficijent kvalitete, doći će do atraktivnijeg.

Na cijenu po kliku utječu:

Sezonalnost ponude

Zahtjev “Kupi skuter” popularan je u kasnu zimu i rano ljeto. Konkurentna cijena po kliku tijekom ovog vrhunca viša je nego zimi i jeseni. Pročitajte i uvijek ćete biti svjesni korisničkih preferencija.

Plasman

Jedna od najpopularnijih zabluda je da su mjesta u posebnom smještaju skuplja od zajamčenih. Zapravo to nije istina. Ponekad pojavljivanja na 1. mjestu jamstva (1. rezultat nakon organskih rezultata) koštaju 2 do 3 puta više od pojavljivanja na 1. mjestu posebnog plasmana (prvi redak).

Konačni proračun kampanje ne ovisi samo o cijeni po kliku, već i o broju klikova. I CTR za oglase na početku i kraju rezultata pretraživanja razlikuje se. Ne skrolaju svi korisnici po stranici; mnogi ne dođu do ponuda u jamstvu, pa kliknu na poseban položaj.

Definitivno je nemoguće reći da se stalno klika na oglase na početku rezultata pretraživanja, dok se na one koji se nalaze na kraju ne obraća pozornost. Svi korisnici imaju svoje karakteristike. Nekima se posebni položaji čine kao spam ili virusne veze. Takvi korisnici namjerno skrolaju na jamstvo, smatrajući takve ponude pouzdanijima.

O tome koje su još prednosti i mane različitih plasmana možete pročitati u našim prethodnim člancima:

Učinkovitost oglašavanja

Što je veći klikovni postotak vašeg oglasa, niža je cijena njegovog prikazivanja.

Možete prilagoditi proračun tijekom kampanje ovisno o pokazateljima uspješnosti. Da biste upravljali cijenom klika i kontrolirali troškove, morate proučiti izravna izvješća. I za praćenje konverzija – prenosi Metrica. O tome kako raditi s izvješćima Yandex.Metrica,

Pokazatelji kvalitete

Ove pokazatelje određuje sam Yandex. Za oglašivače je njihova priroda, iako uglavnom mitska, vrlo važna. Oni utječu na povećanje ili smanjenje cijene po kliku.

Razgovarajmo o nekima od njih:

Domena Karma

Ključna relevantnost

Ključna riječ koju koristite mora odgovarati naslovu vašeg oglasa. Ne morate strpati cijelu ključnu frazu u naslov. Podudaranje 2-3 riječi od 5 već je dobro. Pogledajmo dva primjera jednog oglasa za zahtjev "Kupite klima uređaj s dostavom".

Naslov mora zadovoljiti ne samo sustav, već i korisnike. Neka najave budu jasne, apstrakcije i pojačivače zamijenite činjenicama i brojkama.

Ljudi kojima je 15 tisuća skupo mogu kliknuti na oglas s naslovom “Jeftini klima uređaji”. Vidjet će cijenu, otići će, izgubit ćemo novac. Činjenice i brojke pomažu napraviti presjek željene ciljne publike i formulirati očekivanja korisnika.

Relevantnost stranice

Ključni upit trebao bi dovesti korisnika do stranice s uslugom ili proizvodom koji ste reklamirali. Ako osoba klikne na oglas koji prodaje porculanske servise, tada bi trebala biti odvedena na stranicu sa servisima za čaj, a ne s blagovaonicama.

Ne zaboravite uskladiti namjeru pretraživanja sa sadržajem stranice.

Namjera je potreba korisnika. Zadatak koji on podrazumijeva unosom ove ili one fraze u traku za pretraživanje.

Ponekad je namjera nejasna. Čak i ako je fraza kojom korisnik pokušava izraziti svoj zadatak dio vašeg SL-a.

Kako ovo može biti:

Pokrenuli smo akciju prodaje kompleta. Semantička jezgra kampanje sadrži frazu „Kupujte usluge“.

Ovdje korisnik upisuje upit „Kupim posuđe“, vidi naš oglas i odlazi na stranicu sa posuđem. I trebale su mu čajane. Malo će ljudi istražiti web mjesto kako bi pronašli trgovine s čajem; obično korisnici zatvore stranicu i vrate se na rezultate pretraživanja, ali dobivamo odbijenicu.

Kako biste smanjili broj odbijanja za takve nejasne zahtjeve, koristite brze poveznice i kampanje unakrsnog praćenja.

Kako izračunati minimalni proračun kampanje u Yandex.Direct

Najlakši način da odredite koliko će vam novca trebati na početku vašeg putovanja je korištenje Directove proračunske prognoze.

U prozorima koji se pojave od vas će se tražiti da odlučite o regiji pojavljivanja (1) i preuzmete popis približnih ključnih upita (2).

Ali da biste pokrenuli kampanju, morat ćete prikupiti mnogo ključeva. Pročitajte o tome u jednom od naših članaka.

Konačni rezultat rada s izračunima proračuna bit će približan, ali dovoljan da dobijete predodžbu o mogućim troškovima kampanje, stopi klikanja i veličini oklada na određenom mjestu. Pročitajte naše kako biste razumjeli sve zamršenosti.

Ali korisni alati tu ne završavaju.

Tjedni proračun u Yandex.Directu

Strategija tjednog proračuna omogućuje vam da postavite ograničenje potrošnje za tjedan i izračunate proračun za sljedeći mjesec. Ovo je zgodno jer možete odmah postaviti određena ograničenja troškova.

Sustav će vam omogućiti da ručno postavite maksimalnu cijenu po kliku i ponudit će korištenje tehnologije "Maksimalna konverzija po cilju". Da biste to učinili, morat ćete instalirati metriku na stranicu, postaviti ciljeve za posjetitelje u njoj i povezati je s kampanjom.

Dnevni proračun i ukupni račun u Directu

Što je opći račun i zašto je potreban?

Ova je značajka automatski omogućena za sve nove Direct korisnike. Čim registrirate račun, sljedeća poruka će se pojaviti pored kartice s vašim kampanjama.

Povezivanje zajedničkog računa pogodno je za upravljanje financijama. Ne morate plaćati pojedinačne kampanje, nadopunjavati svoj saldo ili pratiti iznos sredstava za svaku reklamnu kampanju. Oglasi će se nastaviti prikazivati ​​sve dok ima sredstava na zajedničkom računu.

Vrlo je jednostavno sami dopuniti jedan račun koristeći iste metode kao i obični račun: bankovnom potvrdom, putem kartice, u gotovini pomoću koda za plaćanje, Yandex.Money, koristeći PayPal.

Također možete omogućiti automatsko plaćanje. Uz automatsku nadopunu, račun će se nadopuniti iz vašeg Yandex.Money novčanika ili s bankovne kartice. Ali ova je opcija dostupna samo oglašivačima iz Rusije koji oglašavanje plaćaju u rubljima.

Dnevni proračun: zašto se ograničavati

Ograničenje dnevnog proračuna izravna je funkcija. Omogućuje vam da potrošite fiksni iznos dnevno na prikazivanje svojih oglasa. Yandex je postavio minimalni prag mogućih troškova na 300 rubalja.

Dnevni proračun možete koristiti ako s popisa strategija odaberete “Manual bet management”.

U prozorima ćete morati naznačiti broj troškova po danu i odabrati način potrošnje između dva moguća.

  • Standard. Postavljeno prema zadanim postavkama. Ako to odaberete, vaši će se oglasi prikazivati ​​dok se ograničenje ne iscrpi.
  • Distribuirano. Ovaj način će vam omogućiti da rastegnete navedeno ograničenje sredstava na cijeli dan ili na razdoblje koje navedete u vremenskom ciljanju.

Izračuni se vrše prema moskovskom vremenu, a ograničenje se može promijeniti najviše tri puta u 24 sata. Uzmite to u obzir ako kampanju izvodite u drugoj vremenskoj zoni.

Uštede bi također trebale biti razumne, a ako postavite proračun za jedan dan u Directu prenizak, riskirate da ne dobijete dovoljno pojavljivanja, a time i ciljate posjetitelje. Počnite s minimalnim iznosom koji Direct može ponuditi, a zatim prilagodite njegovu veličinu kako reklamna kampanja radi.

Ispravno korištenje strategija za rad sa sredstvima u Directu omogućuje vam uštedu novca uz dobivanje značajnog odaziva publike.

Dostupnost lišava vaše oglase neciljanih pojavljivanja i klikova, smanjuje stopu napuštanja početne stranice i pozitivno utječe na CTR.

Oni rade na sljedeći način.

Prodajemo automobilske gume i bavimo se pretragom za "Kupite gume". Ne zanima nas prikazivanje oglasa ljudima koji traže gume za bicikle ili medicinske gume. Kako biste svoje oglase prikazivali samo svojoj ciljanoj publici, dodajte "bicikl" i "medicinski" na svoj popis zaustavnih riječi.

Da biste bolje razumjeli ove stvari, pogledajte naš članak o korištenju negativnih ključnih riječi, njihovom prikupljanju i postavljanju.

Minimalni proračun u Yandex.Directu: sažimanje

Cijena RK u Yandexu je varijabilna i individualna vrijednost. Trošak RK ovisi o ciljevima. Nekima nije dovoljno 2000 klikova dnevno, a drugima će odgovarati i 200.

Na minimalni budžet utječe regija, potražnja za proizvodom ili uslugom, konkurencija u niši i drugi čimbenici o kojima smo već govorili. Svaki od njih ili povećava ili smanjuje troškove kampanje.

Da biste odredili točan iznos koji će vas koštati pokretanje kampanje u Directu, morate saznati potrebe oglašivača, provesti preliminarnu analizu tržišta, odrediti doseg publike, izraditi KPI i testirati reklamnu kampanju. Također možete kontaktirati Semantics. Naši stručnjaci za internetsko oglašavanje pomoći će vam da izradite KPI, izračunate svoj proračun i ostvarite profit.

Danas ćemo pogledati kako pomoću alata za predviđanje proračuna Yandex Direct možemo predvidjeti troškove kontekstualnog oglašavanja i odrediti rezultat koji ćemo dobiti korištenjem samog sustava.

Dakle, za početak idite na Yandex Direct početna stranica i kliknite na veliki gumb " Postavite oglas» (morate biti prijavljeni na Yandex unaprijed). Postoji posebna poveznica na vrhu " Prognoza proračuna«.

Kliknite na njega, nakon čega se otvara novi alat “ ". Želim odmah reći da su svi podaci iz ovog alata samo u informativne svrhe.

Oni ne govore o točnim brojkama, ali pomažu da se dobije neka vrsta proračunske prognoze na koju se možete usredotočiti prilikom planiranja i izrade reklamnih kampanja.

Odabir regije za prikaz kontekstualnog oglašavanja

Dakle, prvo moramo odabrati regiju u kojoj planiramo prikazivati. Pritisni gumb " Navedite» (1) te kako u alatu za odabir ključnih riječi odabiremo geografsko područje koje nam je potrebno.

Na primjer, odaberimo Moskvu i Moskovsku regiju. Nakon toga kliknite na " u redu» (kliknite na sliku za povećanje).

Vidimo da smo već počeli prikazivati ​​stavku " Regije prikaza» (2) . Imajte na umu da postoji dodatna veza s desne strane " Koje regije odabrati?» (3) . Ako ste zainteresirani, onda klikom na njega možete pročitati korisne informacije za sebe.

Odabir ključnih riječi Yandex Direct

Sada dolazimo do drugog koraka. Morate umetnuti ključne fraze u Yandex Direct. Već znamo kako odabrati. Dakle, samo trebate umetnuti riječi ovdje (4) s unaprijed pripremljenog popisa.

Bolje je unositi izraze kao popis. Ako pritisnete gumb pored njega Pokupiti» (5) , otvorit će se novi skočni prozor. U njemu možemo odabrati potrebne ključne riječi za Yandex Direct kontekstualno oglašavanje.

Imajte na umu da postoji dodatno polje s desne strane " Savjeti» (6) . U njemu nam sustav Yandex Direct govori ključne riječi koje iz nekog razloga nismo uključili u naš popis. Možemo ih dodati i ovdje.

Primjera radi, dodat ću nekoliko ključnih riječi. Ako želite dodati apsolutno sve fraze iz ovog prozora, to možete učiniti brže koristeći " Svi odgovaraju". Ako vam savjeti ne odgovaraju, možete kliknuti na " Više» i pogledajte dodatne opcije savjeta.

Ispod možete izbrisati ili preurediti popis. Ako ste riječi umetnuli u obliku rečenice, za najveću udobnost preporučujem da organizirate popis. Kada smo odabrali ključne riječi, trebate kliknuti na " Izračunati«.

Prognoza proračuna Yandex Direct online

Sada smo izračunali parametre i pojavila se neka vrsta internetske proračunske prognoze Yandex Direct. Sada ću objasniti što je ovdje i kako. Počnimo s prvom riječi " udarna bušilica". Čini mi se da je neaktivan za mene (malo potamnio) a uz njega stoji upitnik.

Postavlja se pitanje: " Zašto se ova riječ toliko ističe?"Kada prijeđete pokazivačem iznad ikone, pojavljuje se savjet: " Predviđa se da će izraz imati nizak CTR". Pogledajmo ovu nisku stopu klikanja s desne strane.

Postoji stupac " Položaj". Kliknite na upitnik i pogledajte položaj oglasa na prvom mjestu u rezultatima pretraživanja. Ako ste zaboravili, možete pogledati ovaj savjet iz Yandex Directa.

Dakle, u stupcu " Položaj" mi vidimo :

  • poseban smještaj
  • 1. mjesto
  • zajamčeni dojmovi

Ako ste zaboravili što je to, preporučujem da kliknete na upitnik u zaglavlju tablice da biste prikazali opis alata.

Malo desno od ove tri pozicije za ključnu riječ nalaze se parametri proračunske prognoze (slika ispod). Prvo dolazi prognoza prosječne cijene po kliku. Odnosno, Yandex Direct daje nam predviđanje proračuna.

Konvencionalna jedinica- to je 30 rubalja. Odnosno, da bismo ga dobili u rubljima, moramo svaki broj pomnožiti s 30.

U ključnoj riječi " udarna bušilica» Klikovni postotak zajamčenih pojavljivanja je 0,33. Odnosno, ona je najmanja (manje od 0,50). Zato je naš zamračen i prikazan u ovako nedjelatnom stilu.

Ako kliknete na savjet (upitnik), tada možete vidjeti da YAN ne preporučuje korištenje ove ključne riječi. Statistički, takav će zahtjev prikupiti vrlo malo klikova.

Uzmimo sljedeći upit. Na primjer, " Bosch bušaći čekić". Također je zamračen, jer Yandex Direct ne preporučuje korištenje takvog zahtjeva u reklamnoj kampanji. Ovdje je klikovni postotak prvog mjesta i zajamčenih pojavljivanja manji od 0,50%.

U principu, takva prognoza proračuna Yandex Direct može se nazvati nekom vrstom medijskog plana. Nakon odabira ključnih riječi, moći ćete procijeniti na koliko klikova i proračun morate računati da biste dobili dobre rezultate kontekstualnog oglašavanja.

Pogledajmo sada kako radi besplatni izračun proračuna Yandex Direct. Sada imamo sve podatke. Sada morate dobiti posebnu tablicu koja će prikupljati podatke o troškovima i proračunu oglašavanja na Internetu.

U skladu s tim, možete odabrati " " ili " odaberite ulaznu poziciju za zajamčena pojavljivanja«.

Kada odaberete ove stavke, možete vidjeti da je proračunski iznos ponovno izračunat na dnu izvješća (8) . Ako kliknem na " “, tada će to biti gotovo 41 910 rubalja mjesečno.

Ako kliknete na " odaberite ulaznu poziciju na 1. mjesto"bit će više od 7000 rubalja. A za zajamčene dojmove to će biti 3406 rubalja. Ovo će biti naša prognoza proračuna za Yandex za ovaj mjesec.

Ispod su dodatne informacije iz YAN-a. Kaže da se stvarni proračun može razlikovati, a ovdje jednostavno prikazujemo statistiku Yandex Directa za one kampanje koje se već izvode u sustavu za te ključne riječi.

Sukladno tome, s takvim izvješćem možemo učiniti sljedeće. Na primjer, kliknem na " Odaberite ulaznu poziciju u poseban smještaj". Zatim možete ispisati ovo izvješće ili ga izvesti u xls.

Izvezimo u Excel tablicu i vidimo kako će sve tamo izgledati (kliknite za povećanje).

Pa da vidimo. Ovdje se nalazi medijski plan koji sadrži informacije:

  • vrijeme kampanje i regije
  • predloženi izrazi s posebnim položajima za postavljanje
  • pojavljivanja mjesečno
  • broj prijelaza (za svaku ključnu riječ vidimo približan broj klikova)
  • prognoza stope klikanja
  • prognoza prosječne cijene po kliku
  • ukupni proračun

I ne samo to, na vrhu možemo odabrati različite pozicije za sve ključne riječi u isto vrijeme. Na taj način još uvijek možemo odabrati vlastitu individualnu poziciju za svaki zahtjev.

Recimo da se želim pojaviti posvuda u zajamčenim pojavljivanjima (kliknite na “odaberite ulaznu poziciju za zajamčena pojavljivanja”).

Istovremeno, vidim da na zahtjev " kupiti udarnu bušilicu» poseban smještaj (10) košta manje od zajamčenih pojavljivanja (9) . Dakle, moram odabrati gornju stavku (10) .

Sukladno tome, ova se metoda može primijeniti za druge ključne fraze. Za svaku ključnu riječ možete odabrati isplativ oglasni prostor.

Dakle, napravili smo besplatnu internetsku prognozu proračuna za Yandex Direct, koja predviđa broj klikova i troškove reklamne kampanje za mjesec dana po ključnim riječima i regijama.

Ovaj je izračun približan, ali vam omogućuje navigaciju u troškovima reklamnih kampanja, cijeni po kliku i slično.

Izdali smo novu knjigu, Marketing sadržaja društvenih medija: Kako ući u glave svojih sljedbenika i navesti ih da se zaljube u vaš brend.


Više videa na našem kanalu - naučite internet marketing uz SEMANTICA

Za razliku od većine drugih kanala (televizija, novine, časopisi), u Yandex.Directu budžet nije fiksan, njime se može upravljati, može se mijenjati i prilagođavati tijekom kampanje.

Procjena proračuna reklamne kampanje u Directu

To jest, ako je trošak reklamnog bloka u časopisu 1500 rubalja po oglasu, tada ćete platiti toliko, bez obzira na tekst oglasa, prisutnost konkurenata i druge čimbenike. U Yandex.Directu je situacija drugačija - u ovom sustavu plaćate za klikove na svoj oglas, odnosno za klikove, ali koliko će klikova biti i koja će biti cijena za svaki klik teško je predvidjeti.

S jedne strane, ovaj je pristup prikladan - promjenom stope po kliku možete smanjiti ili povećati troškove oglašavanja u bilo kojem trenutku. Međutim, teško je odrediti koliko će vam novca biti potrebno s ovim pristupom. Na primjer, želite uštedjeti novac i smanjiti cijenu po kliku. U isto vrijeme automatski ustupate mjesto svojim konkurentima koji su spremni platiti više po kliku. Ili, naprotiv, odredite visoku cijenu po kliku, ali vaš oglas ispadne izuzetno atraktivan, a kao rezultat toga plaćate više jer je ispred konkurencije bez dodatnih troškova.

Kako bi pomogao oglašivačima u rješavanju ovog problema, Yandex je uveo predviđanje budžeta za oglašavanje. Ovo je alat koji vam omogućuje da shvatite koliko biste novca trebali potrošiti na kampanju. Algoritam prognoze radi izračune na temelju podataka koje je sustav prikupio tijekom zadnjih 30 dana, tako da ćete dobiti različite rezultate u različito vrijeme.

Kako funkcionira predviđanje proračuna za oglašavanje?

Vaš prvi korak u predviđanju troškova oglašavanja bit će prijava na Yandex.Direct, gdje ćete pronaći opciju "Proračunska prognoza":

Klikom na prognozu proračuna dolazite na stranicu za procjenu proračuna reklamne kampanje, gdje morate unijeti naziv regije u kojoj žive vaši potencijalni kupci, razdoblje u kojem ćete prikazivati oglas i popis ključnih izraza.

Ključne riječi su riječi koje korisnik upisuje u traku za pretraživanje kada traži vaš proizvod. Ako prodajete nakit, onda to može biti "kupite zlatni prsten", "jeftini zlatni prsten" itd.

Ako želite, možete promijeniti razdoblje prikaza; da biste to učinili, samo kliknite na riječ "promijeni":

Nakon toga pojavit će se prozor u kojem možete odabrati razdoblje, stranice i valutu u kojoj plaćate oglašavanje.

Regije prikaza i ključne riječi treba odabrati unaprijed - pretraživanje i odabir ključnih riječi oduzima puno vremena. Nakon unosa potrebnih podataka, sve što trebate učiniti je kliknuti na gumb “Izračunaj” i dobiti okvirni iznos troškova.

Specifičnosti dobivene prognoze

Imajte na umu da iznos koji dobijete kao rezultat predviđanja nije konačni rezultat, već samo smjernica. Nekoliko je razloga za to:

  • Sezonalnost upita za pretraživanje. S obzirom na to da se prognoza temelji na informacijama za zadnjih 30 dana, sezonalnost je ozbiljan distorzivni faktor.
  • Prilikom izrade predviđanja uzimaju se prosječne brojke uspješnosti kampanje. Budući da neki oglašivači vode uspješne kampanje, a neki ne, prosjek nije osobito točan.
  • Prognoza proračuna za oglašavanje ne uzima u obzir pojavljivanja putem Yandex oglašivačke mreže (YAN).

Uzimajući u obzir sve gore navedeno, ne isplati se trošiti trud i novac na otklanjanje grešaka i dobivanje idealne prognoze. Bolje je uzeti njegov rezultat u obzir kao smjernicu i razjasniti sve u praksi provođenjem malog testiranja. Ako to imate na umu, predviđanje proračuna za reklamnu kampanju u Yandexu postat će koristan i učinkovit alat.