بودجه یک کمپین تبلیغاتی در Yandexdirect چقدر است و نحوه محاسبه آن. هزینه تبلیغات در Yandex Direct نحوه محاسبه بودجه تبلیغات برای Direct

بر کسی پوشیده نیست که برای موفقیت در هر زمینه ای از فعالیت، باید یک برنامه عملیاتی داشته باشید، ایده ای از آنچه در انتظار ما است داشته باشید، این امر در مورد تبلیغات متنی نیز صدق می کند. در مورد ما، چنین طرحی پیش بینی بودجه یا برنامه ریزی رسانه است.

هدف ما:

    تعیین کنید که آیا ارزش رفتن به یک طاقچه در یک منطقه خاص را دارد یا خیر.

    از بودجه و هزینه احتمالی هر کلیک خود مطلع شوید.

اما نباید تصور کنید که می توانید اعداد دقیق را از نتیجه پیش بینی دریافت کنید.

در این مقاله، برای وضوح، از سرویس "Decomposition 5.rf" استفاده کردم. این ابزاری مناسب برای درک اینکه چه چیزی می‌توانید تأثیر بگذارید (هم در سطح شرکت تبلیغاتی خود و هم در سطح بخش فروش) برای ارتقای موفقیت‌آمیز کسب‌وکار یا کسب‌وکارتان، چه چیزی باید روی آن تمرکز کنید تا سود خالص خود را افزایش دهید.

پس بیایید شروع کنیم.

چرا به برنامه ریزی رسانه ای نیاز دارید؟

ابتدا بیایید بفهمیم برنامه ریزی رسانه چیست.

برنامه ریزی رسانه - تهیه برنامه های رسانه ای (زمان بندی برای نمایش مطالب تبلیغاتی)، برنامه ریزی کمپین های تبلیغاتی که اساس آن انتخاب حامل های رسانه ای (تلویزیون، مطبوعات، رادیو، تبلیغات در فضای باز، اینترنت) برای ارائه پیام تبلیغاتی و همچنین بهینه سازی مکان با توجه به پوشش، هزینه و سایر ویژگی ها.

برای تهیه یک برنامه رسانه یا پیش‌بینی بودجه در تبلیغات متنی (اجازه دهید توافق کنیم که برنامه رسانه و پیش‌بینی بودجه یکسان هستند)، ورودی‌های زیر مورد نیاز است:

    آدرس وب سایت یا شرح جایگاه (در صورت عدم وجود وب سایت).

    تبدیل وب سایت (شاخصی از اینکه وب سایت شما چقدر انتقال ها را به برنامه ها، تماس ها یا سایر اقدامات هدفمند برای شما تبدیل می کند). اگر نرخ تبدیل سایت را نمی دانید، میانگین ارزش سایت های فرود (یک صفحه ای) مشروط به 5٪ است، برای یک فروشگاه آنلاین ما 1-1.5٪ می گیریم.

پس چرا قبل از راه اندازی تبلیغات یک برنامه رسانه ای تهیه کنیم؟ من می خواهم آن را سریعتر تنظیم کنم و ترافیک سایت را جذب کنم. من موافقم، اما اگر کار روی یک موضوع را در نظر بگیریم، حداقل این کار ضروری است:

    انتظارات را طوری آماده کنید که متوجه شوید وقتی تبلیغات را در Yandex یا Google راه اندازی می کنید، می توانید ارقام زیر را دریافت کنید (هزینه هر کلیک، تعداد برنامه ها، هزینه برنامه).

پیش بینی بودجه

ما به Yandex Direct می رویم و به برگه پیش بینی بودجه می رویم.

برای پیش بینی بودجه باید سه مرحله را کامل کنید (3 تنظیمات را انتخاب کنید).

اولین قدم انتخاب منطقه ای است که تبلیغات ما در آن نمایش داده می شود.

مرحله دوم این است که باید پارامترهای محاسبه را مشخص کنیم.

    زمانی که محاسبه انجام می شود (هفته، ماه، سه ماهه یا سال).

    پلت فرم (در این مورد برای همه یا در تلفن همراه)؛

من همچنین می خواهم روشن کنم که پیش بینی بودجه بر اساس آمار انباشته است؛ اگر می گوید 30 روز، این 30 روز آینده نیست، بلکه گذشته است. سعی نمی‌کند پیش‌بینی کند، بر اساس عباراتی که به آن می‌دهیم، میانگین 30 روزه را در یک منطقه مشخص تولید می‌کند. اگر نه تعداد روزها، بلکه ماه خاصی را انتخاب کنیم، ماه آینده نیست، بلکه ماه گذشته خواهد بود.

مرحله سوم این است که ما لیستی از عبارات کلیدی را برای پیش بینی بودجه قرار می دهیم.

برای جمع آوری لیستی از عبارات کلیدی و عبارات منفی استفاده می شود

پردازش نتایج پیش‌بینی

بنابراین، سیستم اعداد پیش‌بینی‌شده‌ای را به ما ارائه می‌دهد که در صورت اجرای تبلیغات با استفاده از این لیست از عبارات کلیدی، می‌توانیم روی آنها حساب کنیم.

در مورد ما، یک موقعیت قرارگیری ویژه با حجم ترافیک 100٪ انتخاب شد.

فوراً باید گفت که اینها موقعیت هایی برای درج آگهی در جستجو هستند که در بالا و آنهایی که در پایین قرار می گیرند.

من می خواهم تأکید کنم که در واقع سیستم تبلیغات ما را نمی بیند، زیرا آنها هنوز وجود ندارند، به همین دلیل، برنامه نمی تواند نمره کیفیت تبلیغات ما را پیش بینی کند و نمی داند که تبلیغات ما چیست. به سادگی اعداد متوسطی را برای سیستم در یک منطقه معین در 30 روز گذشته برای این عبارات کلیدی به ما می دهد.

بنابراین به خاطر داشته باشید که در واقعیت، وقتی یک شرکت واقعی راه اندازی می کنیم، نتیجه تقریباً همیشه بهتر است.

ما باید تصمیم بگیریم که در چه موقعیتی سعی کنیم تبلیغ خود را نشان دهیم.

فرض کنید 82296.40 روبل نداریم، فرض کنید 66112.70 روبل داریم. در هر ماه، سپس دومین مکان ویژه را با حجم ترافیک -85٪ انتخاب می کنیم.

از این گزارش به شاخص های زیر نیاز داریم:

    پیش بینی برداشت - 27,792;

    پیش بینی کلیک - 3748.

همچنین به نشانگر سوم، CPC (هزینه هر کلیک) نیاز داریم. به صورت زیر محاسبه می شود:

CPC = پیش بینی بودجه / روی Forecast کلیک کنید

CPC = 66112.70 / 3748 = 17.64 روبل.

بنابراین ما شاخص های خود را برای برنامه ریزی رسانه ای بیشتر در "تجزیه 5.rf" دریافت کرده ایم.

Decomposition 5.rf یک ماشین حساب برای محاسبه قیف فروش شما است. مسیرهایی را نشان می دهد که همه مشتریان شما از اولین آشنایی آنها با کسب و کار شما شروع می کنند. به عنوان مثال، از مشاهده تبلیغ خود در Yandex تا لحظه ای که مشتری به شما پول پرداخت می کند.

بخش «پرداخت به ازای کلیک» را انتخاب کنید

می‌توانیم از چپ به راست برویم (مقادیر را پر کنیم)، زمانی که باید بدانیم سرمایه‌گذاری در یک پروژه جدید در یک طاقچه جدید چقدر سود خواهد داشت، پیش‌بینی کنیم. یا یک کسب‌وکار موجود دارید و می‌توانید بفهمید که با تغییر یک تبدیل خاص در هر مرحله از قیف، چه نتایجی به دست خواهید آورد.

یا می توانیم برعکس برویم. هدف نهایی را در پول تعیین کنید، چقدر می خواهیم ماهانه خالص به دست آوریم و بر این اساس ببینید که در هر مرحله از قیف به چه ارزش هایی باید دست پیدا کنیم، چه تعداد مشتری، برنامه های کاربردی و جریان ترافیک به سایت باید دریافت کنیم تا بتوانیم به هدف خود برسیم

مثال

بیایید به نمونه فروش عمده کت و شلوار مردانه نگاه کنیم. برای این کار قبلاً شاخص های مورد نیاز را از پیش بینی بودجه دریافت کردیم.

محصول یا خدمات ما تقریباً 28000 بار در ماه (در Yandex) درخواست می شود. ما به این شاخص از Budget Forecaster از Yandex نگاه کردیم، جایی که میانگین هزینه هر کلیک را 17 روبل گرفتیم، نرخ کلیک آگهی را روی 5٪ تنظیم کردیم، امیدواریم که کمپین تبلیغاتی خوب باشد.

اجازه دهید فوراً رزرو کنم: اگر سؤالی در مورد معنای این یا آن ستون دارید، به سادگی نشانگر خود را روی علامت سؤال نگه دارید و یک راهنمای ابزار را مشاهده خواهید کرد.

بنابراین، هنگامی که CTR را تنظیم کردیم، سرویس تعداد کلیک‌هایی را که ماهانه از برداشت‌هایمان دریافت می‌کردیم به ما نشان داد. با تعیین قیمت هر کلیک، بودجه تبلیغاتی را بر این اساس دریافت کردیم که با ضرب کردن تعداد کلیک ها در میانگین هزینه هر کلیک به دست آمد.

همانطور که می بینیم، بودجه تبلیغاتی با بودجه ای که در پیش بینی بودجه دریافت کرده ایم بسیار متفاوت است، این به دلیل عدم توجه به بسیاری از عوامل در پیش بینی است. نگران نباشید، در آینده خواهیم فهمید که با تغییر مقادیر می توانیم به شاخص های مورد نیاز خود دست یابیم.

بازدیدکنندگان در وب سایت یا صفحه فرود ما فرود می آیند، برای مثال، تبدیل آن 2٪ است (برنامه خرید، مشاوره، هر اقدام هدفی که شما تعیین می کنید). ما تبدیل (به فروش) یعنی کارایی کار (خود شما یا بخش فروش شما) را تنظیم می کنیم. اجازه دهید در این مثال 25٪ از تراکنش ها را ببندند، میانگین چک را روی 25000 روبل و سودآوری تعیین کنید (چند درصد از این 25000 روبل را پس از کسر تمام هزینه ها خالص می کنید). به عنوان مثال، اگر 11200 روبل خالص باقی بماند، سودآوری آن 20٪ خواهد بود. می بینیم که یک فرآیند تجاری با چنین شاخص هایی به ما 11200 روبل سود ماهانه می دهد.

این کافی نیست، این سوال پیش می آید که برای بیشتر شدن آن چه باید کرد و در اینجا شروع به بازی با اعداد می کنید. شما نگاه می کنید که در چه مرحله ای می توانید تأثیر بگذارید، چه چیزی را می توانید تغییر دهید.

    پیشنهاد بهتری را از تامین کنندگان پیدا کنید، در نتیجه سودآوری خود را تا 35 درصد افزایش دهید. توجه کنید که سود خالص چگونه تغییر کرده است.

  • جستجو - هنگامی که کاربر درخواست مربوطه را وارد می کند، تبلیغ در جستجوی Yandex نمایش داده می شود.
  • موضوعی تبلیغاتی است که در شبکه تبلیغاتی Yandex در سایت های شریک آن نشان داده می شود.
  • قرار دادن ویژه (حداکثر 3 آگهی بالاتر از نتایج جستجو)
  • نمایش‌های تضمین شده (حداکثر 4 آگهی در زیر یا سمت راست نتایج جستجو)
  • نمایشگرهای پویا (حداکثر 5 آگهی در زیر نتایج جستجو یا در سمت راست در 2 صفحه جستجو و بعدی؛ تبلیغات همیشه نشان داده نمی شوند، اما با تبلیغات رقیب جایگزین می شوند)

محاسبه هزینه تبلیغات در Yandex Direct

قیمت قرار دادن برای هر موقعیت به رقابت برای آن عبارت کلیدی بستگی دارد. Yandex Direct برای تعیین میزان رسیدن به موقعیت مورد نظر موارد زیر را در نظر می گیرد:

  • معیارهای تبلیغات شما: CTR (نرخ کلیک)، امتیاز کیفیت و در نهایت پیشنهاد شما
  • همان عملکرد تبلیغات رقیب

با پیشنهادات مساوی، بهترین موقعیت به تبلیغاتی می رسد که امتیاز کیفی بالایی دارند و به طور مکرر روی آنها کلیک می شود.

Yandex ادعا می کند که شاخص بهره وری بر انتخاب تبلیغات برای نمایش در یک موقعیت خاص تأثیر نمی گذارد. با این حال، امتیاز کیفیت تبلیغات از پارامترهای مشابهی برای ارزیابی رقابت پذیری تبلیغات شما استفاده می کند:

  • ارتباط آگهی با عبارت کلیدی
  • مطابقت صفحه فرود با پرس و جوها و متن آگهی
  • آمار آگهی

از آنجایی که کاربران سیستم دایرکت نمی توانند شاخص های کیفیت تبلیغات خود را ببینند، می توانند بر روی شاخص "بهره وری" تمرکز کنند.

اگر تبلیغ شما جدید است و هنوز برای کلمه کلیدی انتخاب شده نمایش داده نشده است، CTR = 0 است. در عین حال، تبلیغات رقبا قبلاً کلیک دریافت کرده اند و به طور پیش فرض CTR بالاتری دارند. این بدان معناست که برای رسیدن به موقعیت مورد نظر (مثلاً رتبه 1 یا 2 در یک مکان ویژه)، تبلیغ شما باید دارای امتیاز کیفی بسیار بالایی باشد و باید پیشنهاد تبدیل بالایی را تعیین کنید.

هر چه این قیمت بالاتر باشد، تبلیغ شما بیشتر نشان داده می شود. در تنظیمات، Yandex حداقل هزینه به ازای هر کلیک را پیشنهاد می کند تا اطمینان حاصل شود که در نتایج جستجو برای موقعیت های مختلف گنجانده شده اید.

حداقل هزینه کمپین 300 روبل است که برای راه اندازی آن باید به حساب خود واریز کنید. (این حداقل بودجه برای 1 کمپین است، نه هزینه هر تبدیل).

Yandex Direct دارای یک سیستم پیش پرداخت است: شما حساب خود را شارژ می کنید و به ازای هر کلیک سیستم به طور خودکار پول را برداشت می کند.

پیش بینی بودجه برای Yandex Direct چقدر دقیق است؟

نتایج پیش‌بینی فقط باید به عنوان راهنما مورد استفاده قرار گیرد، اما دقیق نیستند. Yandex Direct دائما در حال تغییر است:

  • تقاضا برای یک محصول یا خدمات (تعداد درخواست ها با یک عبارت کلیدی)
  • تعداد رقبا و تبلیغات آنها
  • نرخ تبدیل

بنابراین، هزینه واقعی یک کمپین همیشه با هزینه پیش‌بینی‌شده و اغلب به میزان بیشتری متفاوت است.

ما کتاب جدیدی منتشر کرده‌ایم، بازاریابی محتوای رسانه‌های اجتماعی: چگونه به درون سر دنبال‌کنندگان خود وارد شوید و آنها را عاشق برند خود کنید.

زمان آن رسیده است که موضوع پول را که معمولاً با عبارات مبهم در مورد آن صحبت می شود، شفاف سازی و روشن کنیم. در این مقاله به شما خواهیم گفت که حداقل به چه چیزی بستگی دارد، چگونه آن را محاسبه و ذخیره کنید، و در نهایت چقدر باید برای جمهوری قزاقستان بپردازید.

چه چیزی هزینه تبلیغات در Yandex.Direct را تعیین می کند

روی انگشتان:

شما یک کمپین تبلیغاتی راه اندازی کرده اید، تبلیغات نوشته اید و یک کمپین راه اندازی کرده اید. هر بار که کاربر روی پیشنهاد شما کلیک می کند، سیستم مبلغ مشخصی را از حساب شما کسر می کند. میزان شارژ بستگی به حراج دارد و از حداکثر هزینه هر کلیکی که تعیین کرده اید تجاوز نمی کند.

برای مبتدیانی که هنوز بر پیچیدگی های هدف تسلط دارند، استراتژی های خودکار مناسب هستند. آنها به صرفه جویی در زمان در قرار دادن و تعیین شرط بندی کمک خواهند کرد.

  • "بسته کلیک هفتگی" به شما امکان می دهد تعداد مشخصی کلیک را با بودجه تعیین شده دریافت کنید. هنگام تنظیم استراتژی خود، تعداد کلیک هایی را که می خواهید در یک هفته دریافت کنید را مشخص کنید. دایرکت نمایش تبلیغات شما را به مدت 7 روز تمدید می کند و سعی می کند با حداقل هزینه تعداد کلیک مورد نظر را در اختیار شما قرار دهد.
  • "بودجه هفتگی" به شما کمک می کند حداکثر تعداد کلیک را برای بودجه تعیین شده خود دریافت کنید. شما باید مقدار مشخصی از هزینه ها را برای هفته تعیین کنید و نشان دهید که می خواهید در 7 روز به چه نتیجه ای برسید. این استراتژی به طور خودکار سودآورترین ها را برای دستیابی به هدف شما انتخاب می کند و هر 15 دقیقه آنها را در رابط Direct نمایش می دهد.
  • "میانگین هزینه هر کلیک" به شما امکان می دهد حداکثر تعداد کلیک در هفته را دریافت کنید. اما هزینه انتقال از قیمتی که تعیین کرده اید بیشتر نخواهد شد. این استراتژی برای تبلیغ‌کنندگانی مناسب است که می‌دانند چقدر حاضرند برای تبدیل بپردازند. میانگین هزینه هر کلیک در رابطه با هزینه هفتگی در جمهوری قزاقستان و هزینه هر کلیک که برای کلیک بر روی تبلیغ دریافت می شود بیان می شود. حداقل میانگین قیمت برای انتقال در Direct 0.3 روبل است. تنظیم کمتر در رابط امکان پذیر نخواهد بود. پس از راه‌اندازی کمپین، خود سیستم شروع به ارائه پیشنهادات برای درخواست‌های کلیدی می‌کند تا بیشترین تعداد بازدیدکننده را جذب کند.

هزینه تبلیغات بر اساس میانگین هزینه هر کلیک و تعداد کل کلیک ها محاسبه می شود. اگر از چند کلمه کلیدی استفاده می کنید، ابتدا باید هزینه هر یک از آنها را محاسبه کنید و سپس نتایج را خلاصه کنید.

بیایید ساده ترین فرمول را برای محاسبه هزینه یک کمپین در Direct استخراج کنیم.

SK= SSK* KK

  • SC - هزینه کمپین.
  • CCC - میانگین هزینه هر کلیک.
  • CC - تعداد کلیک ها.

به طور معمول، این فرمول را می توان به صورت زیر نشان داد.

من یک کمپین تبلیغاتی راه اندازی می کنم و 1000 کلیک با قیمت متوسط ​​20 روبل دریافت می کنم. هزینه کمپین من: 1000 * 20 = 20000 روبل است.

روی انگشتان:

ما میانگین هزینه هر کلیک را برای یک عبارت کلیدی از کمپین دریافت می کنیم. در تعداد کلیک روی این عبارت کلیدی ضرب کنید. ما برای عبارت کلیدی بودجه می گیریم.

ما بودجه را برای تمام عبارات کلیدی اضافه می کنیم. ما بودجه جمهوری قزاقستان را دریافت می کنیم.

بیایید خلاصه کنیم

حداقل بودجه در Yandex.Direct از سه جزء تشکیل شده است:

  • هزینه هر کلیک؛
  • تعداد کلیک؛
  • کلیدها

هزینه هر کلیک چقدر است

هزینه به ازای هر کلیک مقدار پولی است که به Yandex برای کسی که روی تبلیغ شما کلیک می کند پرداخت می کنید.

هزینه کلیک در دایرکت ثابت نیست. در نتیجه مناقصه بین آگهی دهندگان تعیین می شود که به آن حراج می گویند. شما می توانید به طور مستقل حداکثر مبلغی را که مایل به پرداخت به ازای هر کلیک هستید تعیین کنید.

موقعیت های تبلیغاتی بر اساس مناقصه محاسبه می شود - هر کسی که بیشتر پیشنهاد دهد، که CTR و ضریب کیفیت بالاتری داشته باشد، به جذاب تر خواهد رسید.

هزینه هر کلیک تحت تأثیر موارد زیر است:

فصلی بودن عرضه

درخواست "خرید اسکوتر" در اواخر زمستان و اوایل تابستان محبوب است. هزینه رقابتی هر کلیک در این اوج بیشتر از زمستان و پاییز است. بخوانید، و همیشه از تنظیمات برگزیده کاربر آگاه خواهید شد.

تعیین سطح

یکی از رایج‌ترین باورهای غلط این است که مکان‌های اقامتی ویژه گران‌تر از مکان‌های تضمینی هستند. در واقع، این صحیح نیست. گاهی اوقات برداشت در رتبه اول گارانتی (نتیجه اول پس از نتایج ارگانیک) 2 و 3 برابر بیشتر از برداشت در مکان اول قرارگیری ویژه (همین خط اول) هزینه دارد.

بودجه نهایی کمپین نه تنها به هزینه هر کلیک، بلکه به تعداد کلیک ها نیز بستگی دارد. و CTR برای تبلیغات در ابتدا و انتهای نتایج جستجو متفاوت است. همه کاربران در صفحه اسکرول نمی‌کنند؛ بسیاری از آنها به پیشنهادات موجود در گارانتی نمی‌رسند، بنابراین روی مکان ویژه کلیک می‌کنند.

قطعاً نمی توان گفت که تبلیغات در ابتدای نتایج جستجو دائماً روی آنها کلیک می شود ، در حالی که به تبلیغاتی که در انتهای آن قرار دارند توجهی نمی شود. همه کاربران ویژگی های خاص خود را دارند. برای برخی، مکان‌های خاص مانند هرزنامه یا پیوندهای ویروسی به نظر می‌رسند. چنین کاربرانی به طور هدفمند به سمت ضمانت حرکت می کنند و چنین پیشنهاداتی را قابل اعتمادتر می دانند.

شما می توانید در مورد مزایا و معایب دیگر مکان های مختلف در مقالات قبلی ما بخوانید:

اثربخشی تبلیغات

هرچه نرخ کلیک تبلیغ شما بیشتر باشد، هزینه نمایش آن کمتر می شود.

شما می توانید بودجه را در طول کمپین بسته به شاخص های عملکرد تنظیم کنید. برای مدیریت هزینه کلیک و کنترل هزینه ها، باید گزارش های دایرکت را مطالعه کنید. و برای ردیابی تبدیل - Metrica گزارش می دهد. درباره نحوه کار با گزارش های Yandex.Metrica،

شاخص های کیفیت

این شاخص ها توسط خود Yandex تعیین می شوند. برای تبلیغ کنندگان، ماهیت آنها، اگرچه تا حد زیادی افسانه ای است، اما بسیار مهم است. آنها بر افزایش یا کاهش هزینه هر کلیک تأثیر می گذارند.

بیایید در مورد برخی از آنها صحبت کنیم:

دامنه کارما

ارتباط کلیدی

کلمه کلیدی که استفاده می کنید باید با عنوان تبلیغ شما مطابقت داشته باشد. لازم نیست کل عبارت کلیدی خود را در عنوان بچسبانید. تطبیق 2-3 کلمه از 5 در حال حاضر خوب است. بیایید به دو نمونه از یک آگهی برای درخواست «خرید کولر گازی با تحویل» نگاه کنیم.

عنوان باید نه تنها سیستم، بلکه کاربران را نیز راضی کند. اعلانات را واضح بیان کنید، انتزاعات و تقویت کننده ها را با واقعیت ها و ارقام جایگزین کنید.

افرادی که برای آنها 15 هزار گران است می توانند روی تبلیغی با عنوان "کولر گازی ارزان قیمت" کلیک کنند. قیمت را می بینند، می روند، ما ضرر می کنیم. آمار و ارقام به ایجاد مقطعی از مخاطب هدف مورد نظر و فرموله کردن انتظارات کاربر کمک می کند.

ارتباط صفحه

پرسش کلیدی باید کاربر را به صفحه ای با خدمات یا محصولی که تبلیغ کرده اید هدایت کند. اگر شخصی روی تبلیغی که ست های چینی می فروشد کلیک کند، باید به صفحه ای با ست های چای هدایت شود و نه اتاق غذاخوری.

به یاد داشته باشید که هدف جستجو را با محتوای صفحه مطابقت دهید.

نیت نیاز کاربر است. وظیفه ای که او با وارد کردن این یا آن عبارت در نوار جستجو نشان می دهد.

گاهی اوقات هدف نامشخص است. حتی اگر عبارتی که کاربر با آن می خواهد وظیفه خود را بیان کند بخشی از SL شما باشد.

چگونه می تواند این باشد:

کمپینی برای فروش ست راه اندازی کردیم. هسته معنایی کمپین شامل عبارت «خرید خدمات» است.

در اینجا کاربر درخواست خرید ظروف غذاخوری را وارد می کند، آگهی ما را می بیند و به صفحه ظروف سفره می رود. و به مغازه های چای فروشی نیاز داشت. تعداد کمی از افراد سایت را برای یافتن چای‌فروشی‌ها جستجو می‌کنند؛ معمولاً کاربران صفحه را می‌بندند و به نتایج جستجو برمی‌گردند، اما ما رد می‌کنیم.

برای کاهش تعداد رد درخواست‌های نامشخص، از پیوندهای سریع و کمپین‌های متقابل دنبال کنید.

نحوه محاسبه حداقل بودجه کمپین در Yandex.Direct

ساده ترین راه برای تعیین میزان پولی که در ابتدای سفر خود نیاز دارید، استفاده از پیش بینی بودجه دایرکت است.

در پنجره‌هایی که ظاهر می‌شوند، از شما خواسته می‌شود که در مورد ناحیه برداشت‌ها (1) تصمیم بگیرید و فهرستی از جستارهای تقریبی کلیدی (2) را دانلود کنید.

اما برای راه اندازی یک کمپین، باید کلیدهای زیادی را جمع آوری کنید. در مورد آن در یکی از مقالات ما بخوانید.

نتیجه نهایی کار با محاسبات بودجه تقریبی خواهد بود، اما برای دریافت ایده ای از هزینه احتمالی کمپین، نرخ کلیک و اندازه شرط ها در یک سایت خاص کافی است. برای درک همه پیچیدگی ها، مطالب ما را بخوانید.

اما ابزارهای مفید به همین جا ختم نمی شوند.

بودجه هفتگی در Yandex.Direct

استراتژی بودجه هفتگی به شما این امکان را می دهد که برای هفته محدودیت هزینه تعیین کنید و بودجه خود را برای ماه پیش رو محاسبه کنید. این راحت است زیرا می توانید بلافاصله محدودیت های هزینه خاصی را تعیین کنید.

این سیستم به شما امکان می دهد حداکثر هزینه هر کلیک را به صورت دستی تنظیم کنید و استفاده از فناوری "حداکثر تبدیل بر اساس هدف" را ارائه می دهد. برای انجام این کار، باید معیاری را در سایت نصب کنید، اهدافی را برای بازدیدکنندگان در آن تعیین کنید و آن را به کمپین پیوند دهید.

بودجه روزانه و حساب کل در دایرکت

حساب عمومی چیست و چرا به آن نیاز است؟

این ویژگی به طور خودکار برای همه کاربران جدید دایرکت فعال می شود. به محض ثبت حساب، پیام زیر در کنار تب کمپین های شما ظاهر می شود.

اتصال یک حساب مشترک برای مدیریت امور مالی راحت است. شما مجبور نیستید برای کمپین های جداگانه هزینه کنید، موجودی خود را تکمیل کنید، یا مقدار وجوه هر کمپین تبلیغاتی را پیگیری کنید. تا زمانی که وجوهی در حساب مشترک وجود داشته باشد، تبلیغات همچنان اجرا می شود.

پر کردن یک حساب واحد با استفاده از روش های مشابه حساب معمولی بسیار آسان است: از طریق رسید بانکی، از طریق کارت، به صورت نقدی با استفاده از کد پرداخت، Yandex.Money، با استفاده از PayPal.

همچنین می توانید پرداخت خودکار را فعال کنید. با تکمیل خودکار، حساب یا از کیف پول Yandex.Money شما یا از کارت بانکی شارژ می شود. اما این گزینه فقط برای تبلیغ کنندگانی از روسیه که هزینه تبلیغات را به روبل پرداخت می کنند در دسترس است.

بودجه روزانه: چرا خودتان را محدود کنید

محدود کردن بودجه روزانه یک تابع مستقیم است. به شما این امکان را می دهد که روزانه مبلغ ثابتی را برای نمایش تبلیغات خود صرف کنید. Yandex حداقل آستانه هزینه های احتمالی را 300 روبل تعیین کرده است.

اگر «مدیریت دستی شرط بندی» را از لیست استراتژی ها انتخاب کنید، می توانید از بودجه روزانه استفاده کنید.

در پنجره ها باید تعداد هزینه های روزانه را مشخص کنید و یک حالت هزینه را از بین دو حالت ممکن انتخاب کنید.

  • استاندارد. به صورت پیش فرض تنظیم شود. اگر آن را انتخاب کنید، تبلیغات شما تا پایان محدودیت نمایش داده می شود.
  • توزیع شده است. این حالت به شما این امکان را می دهد که محدودیت وجوه مشخص شده را در کل روز یا برای دوره ای که در هدف گذاری زمانی مشخص کرده اید افزایش دهید.

محاسبات طبق زمان مسکو انجام می شود و حد مجاز را نمی توان بیش از سه بار در 24 ساعت تغییر داد. اگر کمپینی را در منطقه زمانی دیگری اجرا می کنید، لطفاً این را در نظر بگیرید.

پس انداز نیز باید معقول باشد و اگر بودجه یک روزه را در دایرکت خیلی کم تنظیم کنید، در معرض خطر عدم دریافت نمایش کافی هستید و بنابراین بازدیدکنندگان را هدف قرار می دهید. با حداقل مقداری که Direct می تواند ارائه دهد شروع کنید و سپس اندازه آن را با کارکرد کمپین تبلیغاتی تنظیم کنید.

استفاده صحیح از استراتژی های کار با سرمایه در دایرکت به شما این امکان را می دهد که در هزینه های خود صرفه جویی کنید و در عین حال پاسخ قابل توجهی از مخاطب دریافت کنید.

در دسترس بودن، تبلیغات شما را از نمایش‌ها و کلیک‌های بی‌هدف محروم می‌کند، نرخ پرش را کاهش می‌دهد و تأثیر مثبتی بر CTR دارد.

آنها به شرح زیر عمل می کنند.

ما لاستیک خودرو را می فروشیم و جستجوی "خرید لاستیک" را انجام می دهیم. ما علاقه ای به نمایش تبلیغات به افرادی که به دنبال لاستیک دوچرخه یا لاستیک طبی هستند نداریم. برای اینکه تبلیغات خود را فقط به مخاطبان هدف خود نشان دهید، "دوچرخه" و "پزشکی" را به لیست کلمات توقف خود اضافه کنید.

برای درک بهتر این موارد، مقاله دکمه قرمز ما را در مورد استفاده از کلمات کلیدی منفی، جمع آوری آنها و تنظیم آنها بررسی کنید.

حداقل بودجه در Yandex.Direct: جمع بندی

قیمت RK در Yandex یک مقدار متغیر و فردی است. هزینه RK بستگی به اهداف دارد. برای برخی، 2000 کلیک در روز کافی نیست، اما برای برخی دیگر، 200 کلیک مناسب است.

حداقل بودجه تحت تأثیر منطقه، تقاضا برای یک محصول یا خدمات، رقابت در جایگاه و سایر عواملی است که قبلاً در مورد آنها صحبت کردیم. هر کدام از آنها یا هزینه کمپین را افزایش می دهند یا کاهش می دهند.

برای نام بردن مبلغ دقیقی که برای راه اندازی یک کمپین در دایرکت برای شما هزینه می شود، باید نیازهای تبلیغ کننده را بیابید، تحلیل اولیه بازار را انجام دهید، محدوده مخاطب را تعیین کنید، KPI ایجاد کنید و کمپین تبلیغاتی را آزمایش کنید. همچنین می توانید با Semantics تماس بگیرید. متخصصان تبلیغات آنلاین ما به شما در ایجاد KPI، محاسبه بودجه و دستیابی به سود کمک می کنند.

امروز به این خواهیم پرداخت که چگونه با استفاده از ابزار پیش بینی بودجه Yandex Direct می توانیم هزینه های تبلیغات متنی را پیش بینی کنیم و نتیجه ای را که از استفاده از خود سیستم به دست خواهیم آورد را تعیین کنیم.

بنابراین، برای شروع، به صفحه اصلی Yandex Directو روی دکمه بزرگ کلیک کنید " یک تبلیغ قرار دهید» (شما باید از قبل به Yandex وارد شوید). یک لینک ویژه در بالا وجود دارد " پیش بینی بودجه«.

روی آن کلیک کنید، پس از آن یک ابزار جدید باز می شود. ". من می خواهم بلافاصله بگویم که تمام داده های این ابزار فقط برای اهداف اطلاعاتی است.

آنها در مورد اعداد دقیق صحبت نمی کنند، اما به دریافت نوعی پیش بینی بودجه کمک می کنند که می توانید هنگام برنامه ریزی و ایجاد کمپین های تبلیغاتی روی آن تمرکز کنید.

انتخاب منطقه برای نمایش تبلیغات متنی

بنابراین، ابتدا باید منطقه ای را که قصد نمایش در آن را داریم انتخاب کنیم. دکمه را فشار دهید " مشخص كردن» (1) و چگونه در ابزار انتخاب کلمه کلیدی منطقه جغرافیایی مورد نیاز خود را انتخاب می کنیم.

مثلا مسکو و منطقه مسکو را انتخاب کنیم. پس از آن، روی “ خوب» (برای بزرگنمایی روی عکس کلیک کنید).

می بینیم که ما قبلاً شروع به نمایش آیتم کرده ایم " نمایش مناطق» (2) . لطفا توجه داشته باشید که یک پیوند اضافی در سمت راست وجود دارد " کدام مناطق را انتخاب کنیم؟» (3) . اگر علاقه مند هستید، با کلیک بر روی آن، می توانید اطلاعات مفیدی را برای خود مطالعه کنید.

انتخاب کلمات کلیدی Yandex Direct

حالا به مرحله دوم میرسیم. شما باید عبارات کلیدی را در Yandex Direct وارد کنید. ما قبلاً می دانیم که چگونه انتخاب کنیم. بنابراین شما فقط باید کلمات را در اینجا وارد کنید (4) از یک لیست از پیش آماده شده

بهتر است عبارات را به صورت لیست درج کنید. اگر دکمه کنار آن را فشار دهید سوار کردن» (5) ، یک پنجره پاپ آپ جدید باز می شود. در آن می توانیم کلمات کلیدی لازم را برای تبلیغات متنی Yandex Direct انتخاب کنیم.

لطفا توجه داشته باشید که یک فیلد اضافی در سمت راست وجود دارد " نکات» (6) . در آن، سیستم Yandex Direct کلمات کلیدی را به ما می گوید که به دلایلی در لیست خود قرار ندادیم. ما می توانیم آنها را در اینجا نیز اضافه کنیم.

به عنوان مثال، من چند کلمه کلیدی اضافه می کنم. اگر می خواهید کاملاً تمام عبارات این پنجره را اضافه کنید، می توانید این کار را سریعتر با استفاده از " انجام دهید. همه مناسب هستند". اگر نکات برای شما مناسب نیست، می توانید روی " کلیک کنید بیشتر» و گزینه های راهنمایی اضافی را ببینید.

در زیر می‌توانید فهرست را پاک یا مرتب کنید. اگر کلمات را در قالب یک جمله وارد کرده اید، برای راحتی بیشتر توصیه می کنم فهرست را سازماندهی کنید. هنگامی که کلمات کلیدی را انتخاب کردیم، باید روی "کلیک کنید" محاسبه«.

پیش بینی بودجه Yandex Direct به صورت آنلاین

اکنون ما پارامترها را محاسبه کرده ایم و نوعی پیش بینی بودجه آنلاین Yandex Direct ظاهر شده است. حالا توضیح می دهم که اینجا چیست و چگونه است. بیایید با اولین کلمه شروع کنیم" دریل چکشی". به نظر می رسد برای من غیر فعال است (کمی تیره شده)و در کنار آن علامت سوال وجود دارد.

این سوال پیش می آید: " چرا این کلمه اینقدر برجسته است؟"هنگامی که ماوس را بر روی نماد قرار می دهید، یک اشاره ظاهر می شود:" پیش بینی می شود این عبارت دارای CTR پایینی باشد". بیایید به این نرخ کلیک پایین در سمت راست نگاه کنیم.

یک ستون وجود دارد " موقعیت". روی علامت سوال کلیک کنید و در وهله اول در نتیجه جستجو، محل تبلیغ را ببینید. اگر فراموش کردید، می توانید به این اشاره از Yandex Direct نگاه کنید.

بنابراین، در ستون " موقعیت"می بینیم:

  • اقامتگاه ویژه
  • مقام اول
  • برداشت های تضمین شده

اگر فراموش کرده اید که این چیست، توصیه می کنم روی علامت سوال در سرفصل جدول کلیک کنید تا یک راهنمای ابزار نمایش داده شود.

کمی در سمت راست این سه موقعیت برای کلمه کلیدی، پارامترهای پیش بینی بودجه قرار دارند (تصویر زیر). ابتدا پیش بینی میانگین هزینه هر کلیک می آید. یعنی Yandex Direct به ما پیش بینی بودجه می دهد.

واحد متعارف- این 30 روبل است. یعنی برای بدست آوردن آن به روبل، باید هر عدد را در 30 ضرب کنیم.

در کلمه کلیدی " دریل چکشی» نرخ کلیک نمایش های تضمین شده 0.33 است. یعنی او کوچکترین است (کمتر از 0.50). به همین دلیل است که سبک ما تاریک شده و به این سبک غیر فعال نشان داده شده است.

اگر روی اشاره کلیک کنید (علامت سوال)، سپس می بینید که YAN استفاده از این کلمه کلیدی را توصیه نمی کند. از نظر آماری، چنین درخواستی کلیک های بسیار کمی را جمع آوری می کند.

بیایید پرس و جو زیر را در نظر بگیریم. مثلا، " چکش چرخشی بوش". همچنین تاریک است، زیرا Yandex Direct استفاده از چنین درخواستی را در یک کمپین تبلیغاتی توصیه نمی کند. در اینجا نرخ کلیک رتبه اول و برداشت های تضمین شده کمتر از 0.50٪ است.

در اصل، چنین پیش بینی بودجه Yandex Direct را می توان نوعی برنامه رسانه نامید. پس از انتخاب کلمات کلیدی، می‌توانید تخمین بزنید که برای به دست آوردن نتایج خوب از تبلیغات متنی، روی چند کلیک و بودجه باید حساب کنید.

بیایید اکنون به نحوه عملکرد محاسبه رایگان بودجه Yandex Direct نگاه کنیم. اکنون ما تمام داده ها را در اختیار داریم. اکنون باید یک جدول ویژه تهیه کنید که اطلاعات مربوط به هزینه و بودجه تبلیغات در اینترنت را جمع آوری می کند.

بر این اساس، می توانید انتخاب کنید " " یا " موقعیت ورودی را برای برداشت های تضمین شده انتخاب کنید«.

وقتی این موارد را انتخاب می کنید، می بینید که مقدار بودجه در پایین گزارش دوباره محاسبه می شود (8) . اگر روی " کلیک کنم "، پس تقریباً 41910 روبل در ماه خواهد بود.

اگر روی " کلیک کنید موقعیت ورودی به مکان 1 را انتخاب کنید"بیش از 7000 روبل خواهد بود. و برای برداشت های تضمین شده 3406 روبل خواهد بود. این پیش بینی بودجه Yandex ما برای ماه خواهد بود.

در زیر اطلاعات اضافی از YAN آمده است. می گوید که ممکن است بودجه واقعی متفاوت باشد و در اینجا ما به سادگی آمار Yandex Direct را برای کمپین هایی که قبلاً در سیستم برای این کلمات کلیدی در حال اجرا هستند نشان می دهیم.

بر این اساس، با چنین گزارشی می توانیم موارد زیر را انجام دهیم. به عنوان مثال، من روی "کلیک می کنم موقعیت ورودی به محل اقامت ویژه را انتخاب کنید". سپس می توانید این گزارش را چاپ کنید یا آن را به xls صادر کنید.

بیایید به یک صفحه گسترده اکسل صادر کنیم و ببینیم همه چیز در آنجا چگونه به نظر می رسد (برای بزرگنمایی کلیک کنید).

پس بیایید ببینیم. در اینجا یک طرح رسانه ای وجود دارد که حاوی اطلاعات است:

  • زمان و مناطق کمپین
  • عبارات پیشنهادی با موقعیت های ویژه قرار دادن
  • برداشت در ماه
  • تعداد انتقال (برای هر کلمه کلیدی تعداد تقریبی کلیک ها را می بینیم)
  • پیش بینی نرخ کلیک
  • پیش بینی هزینه متوسط ​​هر کلیک
  • کل بودجه

نه تنها این، در بالا ما می توانیم موقعیت های مختلفی را برای همه کلمات کلیدی به طور همزمان انتخاب کنیم. به این ترتیب ما همچنان می توانیم برای هر درخواست یک موقعیت جداگانه انتخاب کنیم.

فرض کنید می‌خواهم در همه جا با برداشت‌های تضمین شده ظاهر شوم (روی "انتخاب موقعیت ورودی برای نمایش های تضمین شده" کلیک کنید).

در همان زمان، من می بینم که به درخواست " خرید یک مته چکشی» اقامتگاه ویژه (10) هزینه کمتر از برداشت های تضمین شده است (9) . بنابراین باید مورد بالا را انتخاب کنم (10) .

بر این اساس، این روش را می توان برای سایر عبارات کلیدی نیز انجام داد. شما می توانید برای هر کلمه کلیدی یک فضای تبلیغاتی سودآور انتخاب کنید.

بنابراین، ما یک پیش‌بینی بودجه آنلاین رایگان برای Yandex Direct انجام داده‌ایم که تعداد کلیک‌ها و هزینه‌های یک کمپین تبلیغاتی را برای یک ماه بر اساس کلمات کلیدی و مناطق پیش‌بینی می‌کند.

این محاسبه تقریبی است، اما به شما امکان می دهد هزینه کمپین های تبلیغاتی، هزینه به ازای هر کلیک و موارد مشابه را پیمایش کنید.

ما کتاب جدیدی منتشر کرده‌ایم، بازاریابی محتوای رسانه‌های اجتماعی: چگونه به درون سر دنبال‌کنندگان خود وارد شوید و آنها را عاشق برند خود کنید.


ویدیوهای بیشتر در کانال ما - بازاریابی اینترنتی را با SEMANTICA یاد بگیرید

بر خلاف اکثر کانال های دیگر (تلویزیون، روزنامه ها، مجلات)، در Yandex.Direct بودجه ثابت نیست، می توان آن را مدیریت کرد، می توان آن را تغییر داد و در طول کمپین تنظیم کرد.

تخمین بودجه یک کمپین تبلیغاتی در دایرکت

یعنی اگر هزینه یک بلوک تبلیغاتی در یک مجله 1500 روبل به ازای هر آگهی باشد، بدون در نظر گرفتن متن آگهی، حضور رقبا و سایر عوامل، این مبلغ را پرداخت خواهید کرد. در Yandex.Direct، وضعیت متفاوت است - در این سیستم شما برای کلیک روی تبلیغ خود، یعنی برای کلیک ها، هزینه می پردازید، اما پیش بینی اینکه چند کلیک و قیمت هر کلیک چقدر خواهد بود دشوار است.

از یک طرف، این رویکرد راحت است - با تغییر نرخ هر کلیک، می توانید هزینه های تبلیغات را در هر زمان کاهش یا افزایش دهید. با این حال، تعیین مقدار پولی که با این روش نیاز دارید دشوار است. به عنوان مثال، شما می خواهید در پول خود صرفه جویی کنید و هزینه هر کلیک را کاهش دهید. در همان زمان، شما به طور خودکار جای خود را به رقبای خود می دهید که مایل به پرداخت بیشتر به ازای هر کلیک هستند. یا برعکس، برای هر کلیک هزینه بالایی تعیین می کنید، اما تبلیغ شما فوق العاده جذاب می شود و در نتیجه هزینه بیشتری می پردازید زیرا بدون هزینه اضافی از رقبا جلوتر است.

برای کمک به تبلیغ کنندگان در حل این مشکل، Yandex یک پیش بینی بودجه تبلیغاتی را معرفی کرده است. این ابزاری است که به شما امکان می دهد بفهمید چقدر پول باید برای یک کمپین خرج کنید. الگوریتم پیش بینی محاسباتی را بر اساس داده های جمع آوری شده توسط سیستم طی 30 روز گذشته انجام می دهد، بنابراین نتایج متفاوتی را در زمان های مختلف دریافت خواهید کرد.

پیش بینی بودجه تبلیغات چگونه کار می کند؟

اولین قدم شما در پیش‌بینی هزینه‌های تبلیغات، ورود به Yandex.Direct است، جایی که گزینه «پیش‌بینی بودجه» را پیدا خواهید کرد:

با کلیک بر روی پیش بینی بودجه، به صفحه تخمین بودجه کمپین تبلیغاتی هدایت می شوید، جایی که باید نام منطقه ای که مشتریان بالقوه شما در آن زندگی می کنند، دوره زمانی که قصد دارید نمایش داده شود را وارد کنید. آگهی و لیستی از عبارات کلیدی

کلمات کلیدی کلماتی هستند که کاربر هنگام جستجوی محصول شما در نوار جستجو تایپ می کند. اگر جواهرات می فروشید، این می تواند «خرید انگشتر طلا»، «حلقه طلای ارزان» و غیره باشد.

در صورت تمایل می توانید دوره نمایش را تغییر دهید؛ برای انجام این کار، فقط بر روی کلمه "تغییر" کلیک کنید:

پس از این، پنجره ای ظاهر می شود که در آن می توانید دوره، سایت ها و ارزی را که برای تبلیغات پرداخت می کنید انتخاب کنید.

مناطق نمایش و کلمات کلیدی باید از قبل انتخاب شوند - جستجو و انتخاب کلمات کلیدی زمان زیادی می برد. پس از وارد کردن داده‌های لازم، تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی دکمه «محاسبه» کلیک کنید و مقدار تقریبی هزینه‌ها را دریافت کنید.

مشخصات پیش بینی حاصل

به خاطر داشته باشید که مبلغی که در نتیجه پیش بینی دریافت می کنید، نتیجه نهایی نیست، بلکه فقط یک دستورالعمل است. چند دلیل برای این وجود دارد:

  • فصلی بودن پرس و جوهای جستجو با توجه به اینکه پیش بینی بر اساس اطلاعات 30 روز گذشته انجام شده است، فصلی بودن یک عامل تحریف کننده جدی است.
  • هنگام انجام پیش بینی ها، ارقام متوسط ​​عملکرد کمپین در نظر گرفته می شود. از آنجایی که برخی از تبلیغ‌کنندگان کمپین‌های موفقی را اجرا می‌کنند و برخی نه، میانگین دقیق نیست.
  • پیش‌بینی بودجه تبلیغات، برداشت‌ها از طریق شبکه تبلیغاتی Yandex (YAN) را در نظر نمی‌گیرد.

با در نظر گرفتن همه موارد فوق، ارزش هزینه و تلاش برای از بین بردن خطاها و به دست آوردن یک پیش بینی ایده آل را ندارد. بهتر است نتیجه آن را به عنوان یک راهنما در نظر بگیرید و با انجام کمی تست همه چیز را در عمل روشن کنید. اگر این را در نظر داشته باشید، پیش بینی بودجه برای یک کمپین تبلیغاتی در Yandex به یک ابزار مفید و موثر تبدیل خواهد شد.