Metode oglašavanja na internetu - pregled i primjeri učinkovitog oglašavanja na internetu. Učinkovito oglašavanje na internetu. Vrste internetskog oglašavanja Glavne vrste internetskog oglašavanja

Razgovarajmo o tome što daje Internet oglašavanje, koliko je to zanimljivo za obje strane (oglašivača i vlasnika platforme za oglašavanje), što vrste online oglašavanja su sada relevantni, kako se razlikuju jedni od drugih i koji je bolje odabrati, opet, za obje strane.

Danas gotovo svaka djelatnost treba oglašavanje: dobro osmišljene i učinkovite reklamne kampanje potiču rast poslovanja, a time i prihod koji donosi.

Ova izjava može se u potpunosti primijeniti na online poslovanje. Inače, po brzini razvoja posljednjih godina zauzima vodeće mjesto među svim ostalim područjima poduzetničke zarade. Tisuće se kreiraju svaki dan, mnogi od njih se uspješno razvijaju i ostvaruju prihod svojim kreatorima.

Postavljanje oglašavanja na Internetu ima za glavni cilj osigurati prelazak korisnika na web stranicu oglašivača, koji će potom moći naručiti proizvod ili uslugu ili jednostavno provesti neko vrijeme na stranici (čak će i druga opcija biti korisna za u određenoj mjeri).

Oglašavanje na internetu: cijena.

1. Plaćanje po prikazima (točka)– naplaćuje se određeno razdoblje oglašavanja (obično 1 mjesec, ali može biti bilo koji drugi broj dana, sati, mjeseci).

2. Plaćanje po pregledima (točan broj)– tarifa je određena za 1000 pregleda reklamnog bloka i brojača njegovih pojavljivanja, plaća se točan broj pojavljivanja na temelju utvrđene tarife.

3. Plaćanje prijelaza– tarifa je postavljena za 1 prijelaz (klik na oglas) i brojač konverzija; oglašivač plaća samo stvarni broj posjetitelja koji su posjetili njegovu stranicu putem oglašavanja.

4. Plaćanje po akciji– plaćaju se samo oni prijelazi uslijed kojih je korisnik izvršio određenu radnju (platio proizvod ili uslugu, registrirao se i sl.).

Posljednja opcija je najplaćenija (u nekim slučajevima cijena za 1 akciju može doseći i do 100 dolara ili više), ali često možete beskrajno čekati takvu akciju i nikada je ne dobiti.

Vrste oglašavanja na internetu.

Pogledajmo sada najpopularnije vrste online oglašavanja koje su danas relevantne.

1. Banner oglašavanje na internetu. Reklamni banneri su grafičke ili animirane slike koje, kada se klikne, vode korisnika na web stranicu oglašivača. Banneri su najrelevantniji za slikovno oglašavanje s ciljem popularizacije brenda, jer čak i ako korisnik ne klikne na banner, i dalje u glavi ima sliku, logo, naziv tvrtke, vrstu proizvoda/usluge itd., pa , kada mu ubuduće zatreba ovaj proizvod ili usluga, oglašenu tvrtku može pronaći putem pretraživanja tako da upiše njezin naziv, zapamćen s bannera.

Na internetu postoje ustaljeni formati (veličine) reklamnih bannera za koje se inicijalno pripremaju oglasni prostori na web stranicama. Najčešći među njima su 728*90, 468*60, 160*600, 200*200, 250*250, 300*250 itd. Iako, naravno, svaka stranica ima svoje karakteristike, a po želji se uvijek možete dogovoriti o postavljanju bannera nestandardne veličine.

2. Teaser oglašavanje na internetu. Reklamni teaseri su grafičke ili animirane slike šokantne ili intrigantne prirode, popraćene tekstom koji potiče korisnika da klikne na oglas. Pa, na primjer, “Zarađujem 100 dolara dnevno! Za ovo je dovoljno...” ili “Izgubila sam 15 kg u mjesec dana, samo zato što pijem svaki dan...”. Sigurno ste ih svi vidjeli više puta.

Pozdrav, dragi čitatelji financijskog časopisa “stranica”! U ovom broju ćemo reći o oglašavanju na internetu- jedna od najdinamičnijih grana oglašavanja u razvoju i sastavni dio uspješnog poslovanja.

Ako želite pokrenuti vlastiti posao, ali ne znate koji obrt otvoriti, oni će vam pomoći da odaberete. Nakon što ste odabrali svoju poslovnu ideju, slobodno je krenite u realizaciju.

Jedna od najvažnijih komponenti svakog poslovanja je oglašavanje. Nije ni čudo što je zovu motor trgovine . Uostalom, čak ni najljepši proizvod ili usluga neće biti traženi ako potencijalni kupci ne znaju za to.

Neophodno istaknuti predloženi proizvod od mnogih sličnih i prenijeti mogućem klijentu ideju o potrebi da ga preferira.

Prilikom odabira platforme za reklamnu kampanju, nikako ne propustite Internet. Doista, zahvaljujući razvoju tehnologije, World Wide Web ne samo da stalno raste u novim korisnicima, već također postaje sve pogodniji za oglašivače.

To je način na koji promovirate svoju robu ili usluge najrelevantniji u našem vremenu . Međutim, kao i svaki alat, online oglašavanje omogućuje postizanje rezultata samo ako ga pravilno koristite.

Iz ovog članka možete naučiti:

  1. Koje vrste oglašavanja na Internetu postoje i koja je cijena njihovog postavljanja;
  2. Koje su značajke, prednosti i mane svake od ovih metoda promocije usluga i robe;
  3. Kako pravilno provesti online oglašivačku kampanju kako ne biste uzalud potrošili svoju investiciju.

1. Oglašavanje na Internetu – karakteristike i njegove razlike od tradicionalnog oglašavanja 💻

Internet oglašavanje predstavlja sve moguće načine postavljanja reklamnih materijala na svjetsku mrežu. Format ovih materijala je vrlo raznolik - tekstovi, grafike, multimedijske datoteke, kao i njihove kombinacije. Rezultat je veliki skup alata, čiji izbor ovisi o mogućnostima i ciljevima oglašivača.

1.1. Internet kao glavni kanal distribucije oglašavanja danas

Veliki razvoj World Wide Weba dogodio se u posljednjem desetljeću prošlog stoljeća, kada su se internetske stranice počele pojavljivati ​​jedna po jedna. No oglašavanje na ovim platformama već je dugo u povojima. I to samo tijekom posljednjeg deset do petnaest godine korištenje Interneta za promicanje bilo koje robe i usluga koje ste stekli globalnih razmjera.

Nekoliko je razloga za to:

  • S razvojem mobilnih tehnologija i povećanjem kapaciteta postojećih komunikacijskih kanala, broj ljudi koji koriste World Wide Web svakim danom raste. Vrijeme koje ljudi provode na internetu također se povećava. Od nedostižnog luksuza, surfanje internetom se pretvara u svakodnevnu, ako ne i svakodnevnu potrebu.
  • Trgovanje putem internetskih platformi, ako ne istisne tradicionalne metode, može im se natjecati, dok nudi nove mogućnosti.
  • Tradicionalni mediji, prateći najnovije trendove, sve se više sele na svjetsku mrežu.
  • Razvoj softvera omogućio je stvaranje sve sofisticiranijih alata za upravljanje oglašavanjem, kao i učinkovitih alata za njegovu analizu i mjerenje učinkovitosti.

Iako su mnoge komponente online oglašavanja slične tradicionalnim kanalima promocije, još uvijek postoje niz značajki, vezano prvenstveno za princip rada World Wide Weba. Naime, za razliku od konvencionalnih medija, ovdje korisnik nije samo pasivni konzument ponuđenih informacija, već izravno sudjeluje u mnogim procesima.

1.2. Glavne značajke oglašavanja na Internetu

Značajka 1. Interaktivnost

Kada se oglašavanje plasira u tisku, na jumbo plakatima ili na televiziji, interakcija s potrošačem je jednosmjerna. Na internetu oglašavanje nastoji uključiti potencijalnog klijenta u neke postupak.

Korisnik ima mogućnost reagiranja na postavljeni oglasni materijal. To može biti praćenje predložene veze, klik na banner, registracija ili odgovaranje na pitanje. Odnosno, online oglašavanje zahtijeva odgovor korisnika.

Značajka 2. Povećanje publike internetskog prostora

World Wide Web publika stalno povećavajući, a za sada nema preduvjeta za usporavanje ovog procesa. Istodobno, značajan dio onih s pristupom internetu slastan je zalogaj za oglašivače, budući da pripadaju kategoriji solventnih građana.

Naravno, neke društvene i dobne skupine još nisu uključene u ovaj proces. Stoga su tvrtke za koje su od interesa kao potencijalni klijenti prisiljene aktivno koristiti druge kanale oglašavanja. No, udio takvih oglašivača u ukupnom broju nije jako velik.

Značajka 3. Sposobnost promoviranja vaših proizvoda samo ciljanoj publici

Alati za analizu sustava oglašavanja omogućuju vam da među ogromnim brojem korisnika identificirate upravo one koji bi mogli biti zainteresirani specifičan proizvod. Ovaj proces se zove ciljanje .

Istovremeno ih je moguće identificirati kao skupine korisnika koji traže određeni proizvod ili uslugu ( izravno ciljanje), kao i onima koji su zainteresirani za bilo kakve materijale koji imaju neizravnu vezu s promoviranim proizvodima.

Internet vam omogućuje da odredite svoju ciljanu publiku na temelju mnogih karakteristika. To bi mogao biti geografija prebivališta, dob korisnika, raspon njegovih interesa, već obavljene kupnje ili postojeća nekretnina, za što su potrebni srodni proizvodi.

Ciljanje vam omogućuje da izbacite one koji nisu u sferi interesa oglašivača i tako učinite oglašavanje učinkovitijim. Uostalom, ako se sredstva troše na promicanje proizvoda onima koji su u početku nije potencijalni klijent, bit će takvog oglašavanja bacanje novca.

O tome smo detaljnije pisali u zasebnom članku.

Značajka 4. Mogućnost preciznog mjerenja svih pokazatelja oglašavanja

Budući da se gotovo svaka radnja korisnika bilježi na Internetu, moguće je pratiti učinkovitost kako cijele reklamne kampanje u cjelini, tako i svakog njezinog elementa zasebno.

Važno je da je ovaj proces visoko učinkovit. A ovo znači priliku brz i pravovremen odgovor. Oglašivač može prilagoditi reklamnu kampanju, odustati od onih metoda koje ne donose željeni rezultat i povećati ulaganja u učinkovitije vrste oglašavanja.


2. Organiziranje i provođenje reklamne kampanje na internetu - 3 glavne faze 📃

Unatoč svim svojim posebnostima, sam algoritam za provođenje kampanje za promicanje nečega zajednički je svakom kanalu prodaje. Može se rastaviti na tri pozornici.

Faza 1. Određivanje ciljne publike

Ova faza je jedan od najvažnijih koraka, jer upravo stvaranje jasne slike o vašim potencijalnim klijentima određuje učinkovitost sredstava utrošenih na oglašavanje.

Identificiranje ciljane publike može se izvršiti na različite načine. Velike tvrtke naručiti velike studije s brojnim upitnicima i anketama. A individualni poduzetnik, koji nema takve financijske i vremenske resurse, jednostavno provodi studiju otvorenih izvora, na primjer, korisničkih zahtjeva na pojedinačnim resursima ili statistike klijenata od konkurencije.

U najjednostavnijim slučajevima dovoljno je jednostavno urediti malo mozganja. Npr, proizvođač kombinezona za pse može lako identificirati svoju ciljanu publiku jednostavno na temelju svog iskustva s ljubiteljima pasa.

Nakon što ste identificirali krug potencijalnih kupaca i sastavili popis njihovih potreba i preferencija, možete početi razvijati strategiju za promociju vašeg proizvoda.

Faza 2. Izrada strategije promocije

Sljedeći važan korak je odrediti u kojem formatu će se oglašavanje provoditi, kao i putem kojih kanala.

Važan je i proračun dodijeljen oglašavanju. Uostalom, ako su sredstva izuzetno ograničena, teško da možete računati na veliki broj platformi za oglašavanje i velike akcije za privlačenje kupaca.

Odabirom općeg smjera u kojem se trebate kretati, možete odabrati ona mjesta na kojima će se oglašavanje postavljati, kao i stvaranje specifičnih materijala, uključujući tekstove, bannere, videozapise i tako dalje.

Faza 3. Pokretanje reklamne kampanje

Završna faza je lansiranje samog oglasa. Ovdje se odvija postavljanje kreiranih reklamnih materijala, kao i naknadno praćenje učinkovitosti njihovog utjecaja. Po potrebi se vrše prilagodbe i izmjene.


Glavne vrste privlačenja kupaca za robu i usluge na Internetu

3. Vrste online oglašavanja i njegova cijena - TOP 10 najpopularnijih i najučinkovitijih područja oglašavanja na internetu 💎

Postoji veliki izbor načina za promociju vaših proizvoda ili usluga na Internetu, koji se stalno razvijaju. Razvoj i nastanak nove vrste online oglašavanja To nije samo zbog visoke razine konkurencije u ovom području, već i zbog poboljšanja tehnologije.

Potonji ne samo da vam omogućuju da izmislite nove načine prenošenja informacija korisnicima, već im također omogućuju da se riješe dosadnih reklama. Kao rezultat oglašivački kanali koji su donedavno bili učinkoviti i produktivni postaju beskorisni i zastarjeli.

U nastavku ćemo razmotriti ona područja promocije proizvoda na Internetu koja su trenutno relevantna i učinkovita.

1. kontekstualno oglašavanje

Kao što i sam naziv govori, ovaj način promocije vezan je uz specifičnom kontekstu.

Princip rada kontekstualnog oglašavanja je sljedeći: korisnik dobiva reklamne poruke koje su vezane uz njegove zahtjeve. U tu svrhu koristi se sustav ključnih riječi i fraza za odabir oglasnih poruka. Ovdje mogu postojati dvije opcije:

Opcija 1. Korisnik u tražilicu unosi određeni zahtjev, na koji sustav daje poveznice na različite stranice s temama koje odgovaraju tom zahtjevu. Ali osim poveznica na stranice, također prikazuje reklame, također vezan za predmet zahtjeva.

opcija 2. Korisnik odlazi na stranicu koja je partner oglašivačke mreže jedne od tražilica i tamo vidi oglas koji uzima u obzir i tema same stranice i povijest zahtjeva ovog korisnika. Ako je osoba nedavno tražila neku uslugu na internetu, tada će na web stranicama također vidjeti ponudu oglasa upravo ova usluga.

Drugi prednosti (+) kontekstualno oglašavanje su:

  • Plaćanje za rezultat u obliku klika na ponuđeni link. Odnosno, oglašivač plaća samo ona pojavljivanja koja su rezultirala nekom radnjom.
  • Budući da su oglasi prilagođeni preferencijama i interesima korisnika, oni također donose korist potencijalnim kupcima. A ovo znači manje odbijanja od strane korisnika.
  • Ova vrsta promocije nije toliko nametljiva i dosadna, kao i većina reklama, što također pridonosi njegovoj prihvaćenosti među korisnicima.
  • Proračun za kampanju kontekstualnog oglašavanja može biti apsolutno bilo koji.Čak i za vrlo malu količinu 100-200 rubalja dnevno dostupno prihvatljiv rezultat.
  • Moderne oglašivačke mreže koje nude kontekstualno postavljanje oglasa pružaju velike mogućnosti za njihovu prilagodbu. Odnosno, oglašivač može stvoriti individualni sustav oglašavanja koji će uzeti u obzir sve nijanse promicanja određenog proizvoda.
  • Brzina povratka. Plaćanjem za kontekstualno oglašavanje možete dobiti gotovo trenutne rezultate u obliku kupaca koji slijede vezu.
  • Ogromni alati za analizu performansi postavljenih oglasa i velikog broja informacija koje se iz njih mogu dobiti.

Ali, naravno, ne može bez minusa (-). To uključuje:

  • Brzi povrati podrazumijevaju i kratkoročne učinke. Za stalni priljev kupaca potrebna su stalna ulaganja.
  • Neispravno konfiguriran sustav oglašavanja rezultirat će bacanjem novca. Upravo u ovoj metodi promocije postoji rizik od trošenja ogromnog budžeta bez povrata zbog pogrešno odabranih ključnih riječi.
  • Proračunska neizvjesnost, povezan s izračunom cijene jednog klika na oglas (tzv. klik), o čemu će biti riječi u nastavku.
  • Ne za sva područja poslovanja Ova metoda promocije je prikladna.

O trošak isti klik na temelju kojeg će se odrediti proračun, formira se na sljedeći način. Ako više oglašivača poveže svoje oglase s jednom ključnom frazom, najbolji položaj na stranici tražilice dobit će oni koji ponude najvišu CPK. Odnosno, vrijedi princip dražbe - tko plati više dobije više.

Istodobno, postoje različite niše, čija cijena klikova uvelike varira. Na primjer, cijena po kliku za upite poput "pletene igračke" prosječno će od 9 do 40 rubalja, a evo i zahtjeva "PVC prozori" koštat će puno više - 500-1500 rubalja jednim klikom.

Stoga se oglašivač suočava sa zadatkom pronalaženja optimalne strategije za postavljanje kontekstualnog oglašavanja. S jedne strane, odabrana cijena po kliku ne smije biti previsoka - u ovom slučaju će oglas, naravno, vidjeti mnogo korisnika, ali zarada od njih može biti manja od sredstava utrošenih na promociju. Na drugoj strani Postavljanjem preniske cijene po kliku, prodavač može jednostavno ne čekati klikove na objavljeni oglas, jer ga nitko neće vidjeti.

Naravno, oglašivačke mreže tražilica uvjeravaju da bilo koji korisnik može napraviti takve postavke, ali takva lakovjernost može dovesti do ozbiljnih gubitaka. Da biste dobili maksimalan rezultat uz minimalne troškove, morate ili sami pravilno razumjeti kontekstualno oglašavanje ili potražiti pomoć stručnjaka u ovom području.

Trenutno postoje dva najpopularnije oglašivačke mreže su poznate tražilice Yandex i Google.

1) Yandex.Direct - kontekstualno oglašavanje na Yandexu

Bez pretjerivanja, najpopularnija i najuspješnija tražilica na RuNetu, Yandex, nudi svoje usluge za objavljivanje oglasa u odjeljku pod nazivom Yandex.Direct.


Ovdje postoje mnogi alati koji vam omogućuju odabir prave strategije oglašavanja u skladu s vašim ciljevima i raspoloživim proračunom.

Štoviše, čak i uz automatske postavke, oglašivaču se nudi veliki broj mogućih strategija. Dakle, možete postaviti ograničenje troška prijelaza ili ograničiti proračun za određeno razdoblje.

O (frazama) smo detaljnije pisali u zasebnom članku u našem časopisu.

2) Google AdWords - Google kontekstualno oglašavanje


  • Google pruža mogućnost finog podešavanja i finog podešavanja postavki, nudeći fleksibilnije alate. Ovdje je moguće razdvojiti oglase u grupe, za svaku od njih možete provesti vlastitu reklamnu kampanju s različitim strategijama.
  • Odabir geografskog područja vaših oglasa također vam daje više mogućnosti.– u Google AdWordsu možete odabrati ne samo jedan od gradova ili regija, već i vrlo mala područja s radijusom od 1 km. Ova je opcija posebno pogodna za oglašivače koji svoje usluge nude stanovnicima obližnjih ulica.
  • Ovdje ima više mjesta za plasman, a konkurencija je manja, što također utječe na cijenu jednog klika. Međutim, kvaliteta potonjeg je često lošija. Činjenica je da Yandex.Direct prati takozvane "loše" prijelaze, odnosno one nakon kojih korisnik odmah napušta stranicu. Kao rezultat toga, uz veću cijenu po kliku, konačni rezultat je bolji s ruskim sustavom oglašavanja.

Ako usporedimo ova dva sustava, možemo reći da je Yandex.Direct prikladniji za početnike, ali Google AdWords pruža više mogućnosti pravim profesionalcima kontekstualnog oglašavanja.

2. Medijsko (banner) oglašavanje

Promocija robe ili usluga pomoću bannera umnogome je slična tradicionalnom oglašavanju, kada se šareni oglas, veliki ili mali, postavlja na stranice novina ili časopisa. Primjere i troškove postavljanja banner oglašavanja možete vidjeti na našoj web stranici na ovaj link .

Osim statičnih slika, multimedijski alati se aktivno koriste pri izradi bannera. To bi mogao biti kratki animirani video, Na primjer, omiljeni od strane mnogih "gifova", kratkih videozapisa s petljama.

Drugo važno svojstvo bannera je njihova interaktivnost. Vrlo često, kada klikne na banner, korisnik se odvede na web stranicu oglašivača. Često se mogu naći flash banneri u obliku kratkih igrica ili malih zadataka koji korisniku nude malo zabave. Nakon što završi takvu igru, potencijalni klijent se nenametljivo informira o usluzi ili proizvodu koji se promovira.

Posebnost bannera je u tome što oni nisu nužno poveznice na web stranicu oglašivača, iako je funkcija privlačenja ciljane publike također svojstvena ovoj vrsti oglašavanja. Ovdje je jednako važna prilika za formuliranje među korisnicima interneta prepoznavanje robne marke ili proizvoda, popraviti određeni asocijativni niz.

Prema tome, banneri se mogu podijeliti u dvije kategorije:

  1. one koje potiču korisnika na određenu radnju ( Na primjer, idite na stranicu);
  2. one koje stvaraju određenu sliku i prepoznatljivost oglašivača.

Za postavljanje bannera tvrtka ili poduzetnik dogovara se s vlasnikom web stranice da na svoj resurs postavi željenu sliku ili animirani video.

  • popularnost resursa na kojem je banner postavljen;
  • veličina samog bannera;
  • njegovu lokaciju na stranici.

Najčešće se plaća ili za broj pojavljivanja bannera, ili za broj prijelaza na njemu na web stranicu oglašivača. Primjenjuje se povremeno plaćanje za stalno postavljanje bannera na bilo kojoj stranici. U pravilu se ova metoda koristi kratko vrijeme na stranicama s velikim prometom. Uostalom, nakon nekog vremena ljudi jednostavno prestanu obraćati pažnju na poznatu sliku ili animaciju.

Kao što je već spomenuto, nema jasnih ograničenja cijena za postavljanje bannera - može biti 1000-2000 rubalja mjesečno, i desetke tisuća dolara.

Na kraju, vrijedi spomenuti jednu od najvažnijih točaka u banner oglašavanju. Djelovat će samo ako se napravi kvalitetan i atraktivan korisnicima, kao i ako informacije u banneru odgovaraju onome što oglašivač nudi. Inače se može dogoditi suprotan učinak - pojavit će se uporan negativan stav prema reklamiranoj marki ili proizvodu.

3.


Ova vrsta promocije dolazi od engleske riječi koja znači "zafrkavati". Teaser je na mnogo načina sličan banneru.– ovo je također statistički ili animirani oglas koji se postavlja na web stranice.

Ovakvog oglašavanja ima dovoljno sumnjiva reputacija. Vrlo često je povezan sa stranicama određenog fokusa (na primjer, erotskim ili lažnim, koje nude trenutni veliki novac). Kod mnogih korisnika to izaziva gorljivo odbacivanje.

Često teaser koristi bljeskajuću sliku koja bi u teoriji trebala privući mogućeg klijenta, ali u praksi pretvara stranicu na kojoj se nalazi u vrlo neugledno i neugodno mjesto.

Ali čak i takvo agresivno i obično vulgarno oglašavanje ima svoju publiku. Mnogi početnici, tek svladavajući World Wide Web, padaju na ove primamljive reklamne slike. Također, skromni korisnici koji ubijaju vrijeme na internetu mogu nasjesti na teasere.

Metode postavljanja i plaćanja teasera slične su banner oglašavanju. Jedina razlika je u tome što je broj stranica spremnih za ugostiti teaser mnogo manji. A vlasnici velikih i popularnih stranica previše cijene svoj ugled da bi sami objavljivali takve oglase. Ali troškovi takvog oglašavanja obično su niži, i izrada teasera puno je lakša– kvaliteta se ovdje obično ne traži posebno.

4. Ciljano oglašavanje na društvenim mrežama: VKontakte, Odnoklassniki, Facebook, Instagram

U zasebnu skupinu treba uvrstiti reklamne kampanje koje se provode u u društvenim mrežama. To ne čudi - na kraju krajeva, veliki broj ljudi radije provodi značajnu količinu vremena na stranicama kao što su VKontakte ili Facebook.


U isto vrijeme, prilikom izrade vlastite stranice većina korisnika daje vrlo korisne informacije o sebi, uključujući spol, dob, zemljopis prebivališta i interese. (ili smo o grupi već pisali u prošlom članku)

  • postavljanje reklamnih tekstova i oglasa na vlastitu stranicu pod vašim računom (ne zahtijeva nikakva sredstva);
  • stvaranje posebne grupe ili zajednice (potrebno je samo vrijeme za stvaranje i plaćanje zaposlenika koji će biti uključen u administraciju);
  • razmjena reklamnih postova s ​​bilo kojom grupom ili zajednicom (i plaćene i besplatne metode);
  • plaćeno postavljanje reklama;
  • održavanje raznih natjecanja, u kojima za pobjedu morate ponovno objaviti bilo koji unos (u ovom slučaju trošak oglašavanja određen je cijenom nagrade).

Ciljano, odnosno usmjereno na ciljanu publiku, oglašavanje na društvenim mrežama ima niz prednosti:

  • ne zahtijeva od korisnika da se prebaci na resurs treće strane, čime mu pruža udobnost i udobnost;
  • prisutnost povratnih informacija ne samo u obliku narudžbi ili klikova na oglas, već iu obliku lajkova ili komentara;
  • Praktičnost oglašavanja, jer često to čak i ne zahtijeva posebne vještine - samo trebate učitati fotografiju ili unijeti željeni tekst.

1) Oglašavanje na VKontakte

Ako govorimo o ruskom segmentu interneta, onda je malo vjerojatno da se bilo koji resurs može natjecati s ovom idejom Pavela Durova. Štoviše, također postoji vlastitu oglašivačku mrežu, slične onima Yandexa i Googlea. Princip njegovog rada je jednostavan– potrebno je konfigurirati prikaz oglašavanja uzimajući u obzir raspoloživi proračun.

2) Oglašavanje u Odnoklassniki

Druga popularna ruska društvena mreža, Odnoklassniki, također nudi zanimljive opcije za jeftino postavljanje vaših oglasa. Ovdje je publika, u pravilu, starija nego na prethodnoj službi, a samim time i solventnija. Dakle, ovdje je moguće promovirati skuplje usluge.

  • mogućnost prilagodbe vremena prikaza, što osigurava veću učinkovitost;
  • Oglašavanje se također prikazuje na drugim uslugama u vlasništvu Mail.ru, na primjer u "Moj svijet";
  • mogućnost remarketinga, odnosno automatskog praćenja onih koji su već poduzeli akciju na postavljeni oglas kako bi ih ponovno privukli.

Među nedostacima vrijedi napomenuti da postojeća podjela na grupe nije baš zgodna, što cijeli sustav oglašavanja čini manje fleksibilnim i prilagodljivim određenom oglašivaču.

3) Oglašavanje na Instagramu

Za razliku od dvije gore navedene društvene mreže, Instagram ima svoju specijalizacijuslike i kratki video zapisi. Komunikacija se ovdje svodi na objavu fotografija snimljenih ovdje i sada te primanje lajkova i komentara na iste.

  • stvaranje posebnih zajednica i pozivanje korisnika u njih;
  • pretplatu na profile drugih korisnika kako bi se oni zauzvrat pretplatili na račun oglašivača;
  • postavljanje reklamnih postova na popularne račune.

No, od prošle godine dostupan je i na Instagramu ciljano oglašavanje . Istina, ima tu jedna stvar "Ali". Činjenica je da se podaci o ciljanoj publici za postavljanje oglasa preuzimaju s Facebook profila s kojim je povezan Instagram račun. Ali značajan broj korisnika ovog resursa registriran je izravno na njemu i ne povezuju se sa svojom Facebook stranicom. A to znači da se ogroman dio potencijalne ciljane publike jednostavno pokaže izvan sustava ciljanja.

Tekstualne informacije na Instagramu igraju puno manju ulogu. Stoga bi reklamirani proizvod trebao izgledati dobro i impresivno na fotografijama. Ne zaboravite da je ovaj resurs prije svega popularan među ženama, te stoga reklamirani proizvod mora odgovarati ovoj kategoriji kupaca.

4) Oglašavanje na Facebooku

Osnivač svih društvenih mreža, Facebook, nije toliko popularan u našoj zemlji kao VKontakte. Ali ovdje postoji publika koja ima puno veća financijska sredstva. Pa evo ga S jedne strane, možete promovirati skuplji proizvodi . Ali u drugu ruku, korisnici ove mreže imaju prilično negativan stav prema izravnim ponudama za kupnju i obično ih ignoriraju.

5. Push obavijesti kao prodajni alat


Push obavijesti (poruke) - što je to. Primjer reklamnog prikaza

Tradicionalno, takve obavijesti obavještavaju korisnika o svim promjenama ili novostima za mobilni uređaj ili računalo. npr.:

  • Instalirani antivirus povremeno daje informacije o novim alatima za zaštitu računala.
  • Aplikacije koje se izvode na vašem mobilnom uređaju obavještavaju vas kada su dostupna ažuriranja.
  • Aplikacije za društveno umrežavanje mogu obavijestiti korisnika da je netko od njegovih prijatelja napisao objavu ili objavio fotografiju.

Postoji nekoliko usluga na kojima možete platiti i konfigurirati dostavu takvih obavijesti. Oni rade na sljedeći način– korisnici se pretplate na određene mailinge koji ih zanimaju, a zatim primaju kratke informacije u obliku Push obavijesti. Ovdje mora biti ispunjeno nekoliko zahtjeva:

  • primljene poruke ne smiju iritirati korisnika svojom učestalošću i nametljivošću;
  • moraju biti relevantni za temu na koju se korisnik pretplatio;
  • biti povezan sa stranicom ili računom na društvenoj mreži kako bi korisnik mogao dati povratnu informaciju;
  • korisnik mora biti u mogućnosti odjaviti pretplatu u bilo kojem trenutku, inače se pristizanje takvih obavijesti može shvatiti kao spam.

6. Oglašavanje u mobilnim aplikacijama za iOS (iPhone/iPad) i Android platforme

Razvoj mobilnih komunikacija i tehnologije doveo je do toga da sve više korisnika Internetu pristupa sa svojih pametnih telefona ili tableta. I gotovo svaki od ovih uređaja sadrži više od desetak aplikacija. To može biti kako društvenih mreža tako i raznih servisa za naručivanje i kupnju nečega.

Ako je mobilna aplikacija namijenjena naručivanju robe od bilo koje tvrtke, onda je njena glavna funkcija prodati ovaj proizvod, a kroz dobit se isplati razvoj i rad ove aplikacije.

No, postoji ogroman broj programa za mobilne uređaje koji korisnicima jednostavno nude sve vrste zabavnih ili informacijskih usluga. U isto vrijeme korisnik preuzima i koristi te aplikacije potpuno besplatno.

Nije iznenađujuće da programeri mnogih programa za mobilne uređaje svojevoljno prodaju oglasni prostor u svojim aplikacijama. A za korisnike je gledanje ovih reklama svojevrsno plaćanje za korištenje programa.

U pravilu možete pridobiti potencijalnog klijenta da pogleda oglas dva načini:

  1. onemogućiti onemogućavanje ili blokiranje prikazanog oglašavanja;
  2. ponuditi korisniku bilo kakve pogodnosti za gledanje.

Potonja se opcija posebno često koristi u online igrama, gdje igrač može dobiti resurs za gledanje oglasa.

Vrste oglašavanja u mobilnim aplikacijama vrlo su raznolike. To bi mogao biti tekstualni oglas koji iskače s ruba aplikacije ili slika koja iskače pri pokretanju.

Često možete pronaći skupe, lijepe videozapise, ali u ovom će slučaju proračun oglašivačke tvrtke biti vrlo visok - osim visokih troškova prikaza, morate uložiti pristojan novac u stvaranje samog videa.

Mogućnost ciljanja korisnika izravno ovisi o tome koje podatke pojedina aplikacija prikuplja tijekom preuzimanja i registracije.

7. Oglašavanje na YouTubeu u videima

Gledanost pojedinačnih videozapisa može ići preko krova za milijune! Možete zamisliti koliki se broj potencijalnih klijenata može privući na ovaj način. U posebnom članku pisali smo i o oglašavanju na internetu te na koji način postižu visoke rezultate zarade.


Postoji nekoliko vrsta oglašavanja na Youtube-u:

  • sam video objavljen na bilo kojem kanalu - i na vlastitom i uz naknadu na tuđem, što je popularno;
  • mala reklama koja se prikazuje prije glavne;
  • tekstualno oglašavanje postavljeno na prikazani video;
  • poveznica na video postavljena iznad rezultata pretraživanja za video.

Baš kao i prethodne metode oglašavanja, ova vrsta promocije omogućuje vam uzorkovanje pojavljivanja samo ciljna publika. Glavna prednost ove metode promocije je učinkovitost video oglašavanja, kao i vrlo široku publiku. Ali ne zaboravite na nedostatke:

  • Kako bi reklamu vidjelo što više potencijalnih kupaca, ona mora biti postavljena na vrlo popularne kanale, a to je izuzetno skupo.
  • Korisnici imaju priliku onemogućiti oglašavanje, kao i koristiti poseban softver za njegovo blokiranje. Osim toga, plaćeni računi ne prikazuju oglase.
  • Nametljive reklame koje ometaju gledanje zanimljivog filma ili glazbenog spota često iritiraju korisnike.

8. Skočni prozori (skočni prozori i skočni prozori ispod)

Jedan od najagresivnijih i korisnicima najmanje omiljenih načina za promicanje proizvoda jest skočni prozor, Štoviše i dalje je prilično popularan.


Princip rada takvog oglašavanja je sljedeći: korisnik uđe na stranicu, počne čitati neke informacije i u tom trenutku se pojavi pop-up prozor. Kako biste ga zatvorili i vratili se na normalno gledanje stranice, potrebno je kliknuti na križić u kutu Pop-up prozora.

Međutim, ako se koristi pažljivo i ispravno, takvo će oglašavanje također može biti od koristi. Bitno je samo da se lako može onemogućiti, te da reklamna poruka bude u korelaciji sa temom same stranice.

Pop-up prozori koji obavještavaju o popustima na robu ili o bilo kakvim promocijama također mogu donijeti određene rezultate.

9. Oglašavanje u e-mail biltenima (putem e-pošte)

Većina korisnika interneta ima različite elektroničke poštanske sandučiće, putem kojih razmjenjuju poslovne ili osobne podatke. I zato oglašavanje slanjem pisama vašim pretplatnicima još uvijek uživa određenu popularnost.

Ovu vrstu promocije obično koriste dvije vrste oglašivača:

  1. trgovine ili pružatelji usluga od kojih je korisnik ikada kupio proizvod;
  2. informacijske poslovne ljude koji koriste ovaj kanal za prodaju svojih proizvoda.

1) U prvom slučaju slanje e-mailova ima veći učinak vrijednost slike. Mnoge trgovine nude kartice s bonusima i popustima. A da biste ih primili, obično morate dati određene podatke, uključujući svoju adresu e-pošte. Nakon toga, ovaj kupac prima pisma s informacijama o tekućim promocijama, ažuriranjima asortimana, popustima i osobnim ponudama.

Budući da se pošta šalje osobi koja je već kupila, te je stoga prilično lojalna ovom prodavatelju, takva pošta obično ne izaziva iritaciju kod korisnika. I postoji velika vjerojatnost da će se kupac, primivši takvo pismo, ponovno vratiti u trgovinu.

2) Za informacijsku tvrtku koja se nedavno razvija, distribucija e-pošte jedan je od glavnih načina promocije svojih usluga.

U početku, korisnik završi na nekom resursu gdje mu se nudi besplatan tečaj ili materijali o pitanju koje zanima osobu. Ali za primanje ovih materijala morate ostaviti svoju e-mail adresu. Nakon toga, pretplatnik počinje primati pisma. U njima, obično, korisne besplatne informacije izmjenjuju se s ponudama kupiti bilo koji informacijski proizvod.

Ručno slanje velikog broja e-poruka je, naravno, zadatak krajnje iracionalno. Postoje specijalizirani resursi, na primjer, "Smartresponder", na kojima možete konfigurirati automatsko slanje pisama svim vašim pretplatnicima. U isto vrijeme, kako biste stvorili atmosferu osobne privlačnosti za svakog od pretplatnika, možete konfigurirati uključivanje njihovih imena u pisma.

10. Oglašavanje na tematskim web stranicama i online platformama (forumi i blogovi, oglasne ploče, grupe na društvenim mrežama, veliki portali itd.)

Posljednji način provođenja reklamne kampanje na Internetu, o kojem se raspravlja u ovom članku, je postavljanje oglasa na razne tematski izvori. Postoji velik broj stranica na kojima se okupljaju ljudi sličnih interesa, a imaju priliku ne samo čitati objavljene informacije, već i sami pisati poruke.

Budući da ljudi s jasno definiranim rasponom interesa često komuniciraju na takvim resursima, postavljanje oglasa ovdje hoće što je moguće preciznije.

Međutim, ova metoda promocije ima niz nedostataka:

  • puno rada - uostalom, potrebno je ne samo pronaći odgovarajući resurs i registrirati se na njemu, već i napisati poruku, a zatim pratiti njezinu sudbinu i komentare na nju;
  • vlasnici i administratori mnogih resursa ne vole očigledne reklame i odmah zabranjuju one koji ih objavljuju;
  • na mnogim resursima gdje postavljanje reklamnih postova nije zabranjeno, postoje ograničenja njihovog broja tijekom određenog vremenskog razdoblja;
  • ako se reklama drugim sugovornicima čini nametljivom i došla je "niotkuda", nitko na nju neće odgovoriti - to jest, da biste stekli povjerenje, na mnogim forumima prvo morate samo tako priopćiti priličan iznos.

Stoga je ova metoda prikladna samo za one prodavače čija je roba ili usluga pojedinačna, a na njihovu prodaju može se potrošiti određeno vrijeme.

Osim toga, ova je opcija prikladna za poduzetnike početnike koji nemaju proračun za oglašavanje kao takav.

Sumarna analiza opisanih vrsta online oglašavanja

Nakon razmatranja svih deset najzanimljivijih i najpopularnijih vrsta oglašavanja, vrijedno je spomenuti koje su od njih najučinkovitije i kako se razlikuju troškovi različitih metoda promocije.

Tablica: prednosti i mane raznih vrsta oglašavanja na internetu


Najskuplji način promoviranja bilo koje usluge ili robe na Internetu je banner oglašavanje , koji zahtijeva ne samo plaćanje plasmana, već i sredstva za izradu kvalitetne i atraktivne reklame. Također će biti prilično skupo zadovoljstvo objavljivati ​​informacije o vašem proizvodu. na Youtubeu, mobilnim aplikacijama i društvenim mrežama, kao i putem Push obavijesti.

Što se tiče učinkovitosti utjecaja na korisnika i sposobnosti privlačenja najvećeg mogućeg broja kupaca, ovdje nema jednakih. kontekstualno oglašavanje . Uzimajući u obzir činjenicu da se njezin trošak može učiniti iznimno niskim, ova vrsta promocije je najoptimalnija.

Ali postavljanje teasera i bannera, nažalost, neće donijeti puno rezultata. U isto vrijeme, ako banner oglašavanje barem pruža komponentu slike, tada teaseri, naprotiv, mogu uplašiti značajan dio korisnika. Također, ne biste se trebali nadati besplatnom postavljanju oglasa na tematskim stranicama.


4. Prednosti ( + ) i mane (− ) online oglašavanja 📊

Kao i svaki kanal za promociju proizvoda, Internet ima određene prednosti (+) u odnosu na druge metode oglašavanja.

To uključuje:

  • Relativna jeftinost i mogućnost plaćanja samo za učinkovite akcije oglašavanja, Na primjer, klikom na poveznice.
  • Oglašavanje na Internetu može raditi 24 sata dnevno tijekom cijele godine, nema potrebe za pauzama ili vikendima.
  • Mnogi od onih koji se koriste internetom spremno prihvaćaju nove proizvode i usluge, a potom šalju pozitivne poruke konzervativnim potrošačima.
  • Ogromna baza analitičkih alata omogućuje brzo i točno procijeniti učinkovitost pojedine reklamne kampanje, kao i napraviti važna marketinška mjerenjašto će dodatno povećati prodaju.
  • Mogućnost brze promjene strategije oglašavanja u bilo kojem trenutku uz minimalne troškove. Ako oglašivač vidi da promotivna metoda ne funkcionira, može ju prilagoditi prije nego što se potroši proračun dodijeljen za provedbu ove strategije.

Glavna stvar hendikep (-) organizacija reklamne tvrtke na World Wide Webu je nevjerojatna konkurencija . Zbog prevelikog broja postojećih stranica, kao i postavljenih reklama, kod mnogih korisnika se pojavi tzv. “slijepa točka”, kada jednostavno ne primjećuju postavljenu reklamu, nakon što su se navikli ignorirati.

5. Osnovni parametri za mjerenje učinkovitosti oglašavanja na Internetu (CPM, CTR i CPC)

Kao što je ranije spomenuto, jedna od nedvojbenih prednosti promocije proizvoda na internetu je mogućnost točnog mjerenja učinkovitosti korištenja svake pojedine platforme ili oglasa.

Glavni pokazatelj učinkovitosti određene metode oglašavanja je koeficijent CTR . Određuje se omjerom pojavljivanja oglasa i broja aktivnih radnji koje je izvršio korisnik. U pravilu se takvim radnjama smatra klik na oglas i naknadni prijelaz na web stranicu oglašivača.

Ovaj koeficijent pokazuje koliko je korisnika kojima je prikazan oglas bilo zainteresirano za oglas te su kliknuli na poveznicu kako bi saznali više?. Ova vrijednost jako varira za različite vrste oglašavanja, što je prvenstveno posljedica različitih mogućnosti ciljanja korisnika.

Međutim, važno je upamtiti da je ovaj pokazatelj samo način mjerenja učinkovitosti privlačenja korisnika na vašu stranicu. Ni na koji način ne određuje dobivenu ili očekivanu dobit. Uostalom, osoba koja se zainteresira za proizvod i klikne na poveznicu može ustanoviti da su cijene previsoke ili da sam proizvod ne odgovara slici koja je predstavljena u oglasu.

Također je važno da svi koji planiraju reklamirati svoje proizvode na Internetu znaju parametre koji određuju kako se određuje budžet oglašivačke tvrtke. Ovaj CPM I CPK. Ispod engleske kratice postoje dvije opcije za generiranje plaćanja za postavljanje reklama.

U prvom slučaju, CPM, oglašivač plaća broj pojavljivanja svog oglasa. Obično se izračunava na tisuću pregleda.

Ova metoda određivanja cijena može se koristiti u sljedećim situacijama:

  • platforma za oglašavanje ima jasno definiranu publiku koja će biti zainteresirana za proizvod koji se nudi;
  • korisnici resursa mijenjaju se prilično često - jer će inače istom korisniku biti prikazana ista reklama nekoliko puta, proračun će biti uzalud potrošen;
  • Oglašivač je uvjeren da će broj klikova biti prilično velik, pa je stoga ova metoda isplativija u usporedbi s onom u kojoj morate platiti prijelaze.

U drugim će slučajevima takvo plaćanje biti neracionalno, jer će s velikim brojem pregleda oglasa broj prijelaza najvjerojatnije biti iznimno nizak, a trošak promocije precijenjen.

Drugi, češći način određivanja cijene je strategija CPK, odnosno cijenu po kliku. U tom slučaju oglašivač plaća samo stvarne metode promocije koje dovode do određenih radnji korisnika.

Osim toga, često angažiraju ne najpoštenije vlasnike stranica na kojima se postavljaju oglasi slobodnjaci, koji klikaju na oglase za novčiće, stvarajući izgled učinkovitog rada oglasnog resursa.


Glavni načini privlačenja kupaca na web mjesto

6. Kako postaviti online oglašavanje i privući kupce na stranicu - 2 načina oglašavanja na internetu 📋

Da biste privukli posjetitelje na svoju web stranicu, morate je na neki način reklamirati, što će zahtijevati korištenje jedne od navedenih vrsta promocije. U ovom slučaju možete koristiti i vlastitu snagu i privući stručnjake koji znaju sve suptilnosti i nijanse ove teške stvari.

Već smo govorili o pokretanju od nule u jednom od naših članaka.

04ožujak

Faze online oglašivačke kampanje

  • Informira potrošača o Vašem proizvodu, njegovim karakteristikama i prednostima;
  • Obučava potrošača da koristi vaš proizvod;
  • Zabavlja;
  • prodaje.

Danas poduzetnici imaju širok izbor kanala za distribuciju oglašavanja: televizija, radio, tiskani resursi, billboardi. No, internet se s pravom smatra najperspektivnijim kanalom za distribuciju komunikacijskih poruka.

razmotrimo faze razvoja online oglašavanja u Rusiji:

  1. Prvo je bio spam. Početak 90-ih godina prošlog stoljeća. Svi se sjećamo onih dosadnih prodajnih pisama u našim pretincima e-pošte. Pošiljatelji nisu imali mogućnost personalizirati pisma pa su ih slali svima. Zbog toga su oglašivači u većini slučajeva dobili samo ljutite reakcije korisnika.
  2. 2000-te - pojava i korištenje društvenih mreža za promociju proizvoda. Razvoj preglednika i tražilica omogućio je provođenje personaliziranih reklamnih kampanja na internetu.
  3. U 2010-ima su se pojavile obavijesti i skočni prozori.

Prije nego što prijeđemo na proučavanje vrsta internetskog oglašavanja, razmotrit ćemo glavne faze provođenja reklamne kampanje na Internetu:

  1. Formuliranje ciljeva online reklamne kampanje;
  2. Određivanje ciljne publike. Ovdje trebate opisati demografske i psihografske čimbenike, interese i sklonosti.
  3. Izrada strategije i programa promocije. Ovdje morate uzeti u obzir svoju ciljnu publiku i proračun reklamne kampanje;
  4. Provedba;
  5. Kontrola na temelju pokazatelja učinka.

Prednosti online oglašavanja u odnosu na druge metode

Nemaju sve tvrtke velike marketinške proračune. Nedavno je to bio glavni razlog neuspjeha malih novih organizacija; njihovi napori nisu bili primjetni u pozadini grandioznih reklamnih kampanja oldtajmera na tržištu.

Pojavom online oglašavanja sve se promijenilo. Oglašavanje na internetu nije skupo kao oglašavanje na televiziji, radiju i tiskanim medijima. Može si ga priuštiti i domaćica Maša koja pravi domaći sapun i prodaje ga na svojoj društvenoj mreži.

Internet vam omogućuje da svoju poruku prilagodite na način da se prikazuje samo onim korisnicima koje to zanima, odnosno samo vašoj potencijalnoj publici. Istovremeno, oglašavanje proizvoda možete prilagoditi svakom klijentu pojedinačno, prema njegovim potrebama i interesima.

Vrste i cijena oglašavanja na internetu

Zapravo, danas postoji ogroman broj vrsta oglašavanja na internetu. Radi lakšeg pružanja informacija, kombinirat ćemo ih u skupine.

kontekstualno oglašavanje

Ovo je najpoznatiji način promocije na World Wide Webu.

Na primjer, prodajete domaći sapun, pa će kontekstualno oglašavanje vaših proizvoda biti postavljeno na ženskim forumima i stranicama sa ženskim savjetima.

Prednosti:

  • Personalizacija;
  • Usredotočite se na ciljanu publiku;
  • Ušteda vremena i novca;
  • Vidljiva učinkovitost.

minusi:

  • Kontekstualno oglašavanje radi točno onoliko dugo koliko ste platili;
  • Nestabilna cijena;
  • Potreba za redovitom optimizacijom poruka kako bi se osigurala "klikalabilnost";
  • Nepovjerenje od strane ciljane publike;

Odmah shvatimo koji alati za kontekstualno oglašavanje postoje i kako ih postaviti koristeći svaki od njih.

Yandex Direct– jedan od najpoznatijih i najučinkovitijih alata za kontekstualno oglašavanje. Postavljanje je prilično jednostavno, opisat ćemo redoslijed radnji prilikom postavljanja kontekstualnog oglašavanja u Yandex Direct.

  • Registrirajte se u sustavu Yandex. Prilikom registracije odaberite sučelje profesionalne usluge. Kliknite na poveznicu "Oglasi".
  • Postavljanje parametara reklamne kampanje. Ovdje trebate odabrati naziv tvrtke, navesti svoje ime, prezime i patronim te datum rođenja. Nije toliko važno. Morate obratiti pozornost na pet točaka: strategiju, vremensko ciljanje, regiju, postavljanje na tematske platforme i dodatne fraze.

Vremensko ciljanje prikazuje doba dana u kojem će vaša poruka biti prikazana u tražilici Yandex i dane u tjednu. Prilikom odabira vremenskog ciljanja, preporučujemo da se temeljite na vrsti proizvoda i proračunu.

Regija ovisi o tome gdje prodajete svoj proizvod. Na primjer, ako nudite domaći sapun samo u Moskvi i ne nudite usluge dostave u regije, tada biste trebali navesti Moskvu u ovom polju postavki.

Postavke na tematskim stranicama potrebne su za ograničavanje izvora u kojima će se prikazati vaša poruka. Mnogi stručnjaci preporučuju onemogućavanje rezultata pretraživanja na tematskim stranicama kako bi se poruka prikazivala isključivo u samoj tražilici na odgovarajući zahtjev korisnika.

Dodatni izrazi su oni izrazi pomoću kojih će se prikazati vaša poruka, uz glavne ključne riječi. U pravilu su to sinonimi i riječi bliske po značenju. Stručnjaci također preporučuju isključivanje ove opcije kako bi rezultati bili relevantniji.

  • Potrebno je odabrati naslov i tekst oglasa, kao i odabrati ključne riječi. Ova faza je najvažnija.

Da biste odabrali naslov i tekst, morate ispuniti polje "link na stranicu". U ovo polje morate kopirati link, u našem slučaju - stranicu na kojoj prodajemo naše domaće sapune. Nakon ove radnje naslov i tekst bit će automatski upisani.

Ključne riječi odabiru se pomoću usluge odabira ključnih riječi Yandex. Do nje ćete doći klikom na poveznicu "Odaberi riječi" pored polja za nove ključne riječi.

U postavkama usluge označavamo regiju i uzastopno upisujemo fraze koje se odnose na naš zadatak - prodaju sapuna. Na primjer, kupite domaći sapun, domaći sapun na poklon i tako dalje.

Nakon što upišete frazu i kliknete na gumb “Odaberi”, pred Vama će se otvoriti stranica s učestalošću upisanog upita u određenom vremenskom razdoblju u određenoj regiji, kao i upitima koji su slični po značenju i njihovu učestalost. Ne birajte izraze i riječi s učestalošću pretraživanja većom od 1000; odgovarat ćemo upitima s učestalošću od 500 do 1000 mjesečno.

Ako želite da cijela fraza ili riječ identificiraju vaš oglas samo u obliku u kojem ste je unijeli, stavite tu frazu ili riječ u navodnike. Na primjer, ako frazu “domaći sapun” ne stavite pod navodnike, onda će se i vaš oglas za prodaju pojaviti uz upit “kako napraviti domaći sapun”, što mi ne želimo.

  • U sljedećem koraku vidjet ćete svoje ključne riječi i njihove cijene. Preskupe zahtjeve možemo filtrirati pomoću postavke na vrhu stranice.
  • Slanje oglasa na moderiranje i plaćanje klikova. Ako vaša kampanja nije prošla moderaciju, savjetujemo vam da se obratite službi za podršku Yandex Direct pozivom na 8 800 333-9639, navedite broj reklamne kampanje i saznajte razlog. Oglasi se često greškom odbijaju.

Ali evo slijeda radnji:

  • Prvi korak je registracija na Googleu.
  • Drugi korak je odabir vrste kontekstualnog oglašavanja, odnosno servisa na kojima će se vaš oglas prikazivati: Google stranica upita za pretraživanje, web stranice. Osim toga, u prvoj fazi navodimo naziv reklamne kampanje; on neće biti prikazan korisnicima.

Ovdje biramo platforme na kojima će se oglas prikazivati, regiju i strategiju. Sve je isto kao u Yandex Directu.

Ali postoje i razlike. Prvi je mogućnost postavljanja maksimalne stope klikova i proračuna. Druga razlika je mogućnost dodavanja poveznica na dodatne resurse. Konačno, treća razlika je mogućnost određivanja datuma početka i završetka vaše reklamne kampanje.

  • Treći korak je odabir ključnih riječi. Google usluga odabira ključnih riječi slična je usluzi Yandex. Pravila su ista.
  • Četvrti korak je slanje oglasa na moderiranje, plaćanje i postavljanje.

Banner oglašavanje

Prednosti:

  • Memorabilnost;
  • "Vidljivost";
  • Široka pokrivenost publike;
  • Povećanje svijesti o tvrtki/brandu;

minusi:

  • Korisniku brzo dosadi (potrebno ga je često mijenjati);
  • Može biti nametljivo i negativno percipirano od strane korisnika.

Hajde sada shvatiti kako postaviti banner oglašavanje. Da biste to učinili, možete odabrati jedan od dva načina: samostalno traženje resursa i plasman ili plasman pomoću banner usluga.

Ovdje je usporedna tablica ove dvije metode.

Karakteristično

Samostalni smještaj

Korištenje usluga postavljanja bannera (uzmite uslugu Rotaban kao primjer)

Kvaliteta hostinga stranica

visoko

Nisko (srednje)

Uzvrat

visoko

Cijena

Ovisi o hosting stranici

Ovisi o hosting stranici

Kratak

Vremenski troškovi

visoko
  • Potražite stranice i resurse za objavljivanje. Da biste pronašli odgovarajući resurs za postavljanje bannera, trebate podnijeti zahtjev za temu u bilo kojoj tražilici. U našem slučaju domaći sapun. U tražilicu upišemo “blog o prirodnoj kozmetici” i slijedimo prvih pet linkova.

Nakon što dođete na stranicu, potrebno je obratiti pažnju na pet elemenata: dizajn stranice, prisutnost i količina oglašavanja, sadržaj stranice, posjećenost stranice, doseg publike. Ako su svi pokazatelji dovoljno visoki, tada možete potražiti odjeljak "Oglašavanje" i pregovarati o plasmanu s vlasnikom web mjesta.

  • Izrada bannera. Trebao bi biti nezaboravan i relevantan za vaš proizvod. Preporučamo stavljanje informacija o prednostima proizvoda na banner. Primjerice, domaći sapun riješit će vas suhe kože na rukama i obaviti aromom zrelih breskvi. Također je potrebno postaviti svoj logo i sliku proizvoda. Ostale informacije korisnik će dobiti nakon klika na poveznicu.

Prilikom izrade bannera morate obratiti pozornost na standarde. Veličinu slike određuje vlasnik stranice na kojoj će oglas biti objavljen. Raspravite ovo pitanje unaprijed. Ali format može biti jpeg za statične slike i gif ili flash za animaciju.

  • Plaćamo i postavljamo.

Teaseri i viralni videozapisi

Bit ovih alata je kreirati video, slikovnu ili tekstualnu poruku koja bi odmah zainteresirala korisnika i postala svojevrsni “virus”, odnosno samostalno se širila mrežom uz pomoć samih korisnika. Bolje je postaviti takvo oglašavanje na društvene mreže i forume.

Prednosti:

  • Nema potrebe trošiti novac na distribuciju;
  • Široka pokrivenost publike;
  • Jednostavnost izvršenja;
  • Personalizacija.

minusi:

  • Visok rizik neuspjeha cijele reklamne kampanje;
  • Visoka konkurencija;
  • Korisničko pogrešno tumačenje poruke.

Ciljano oglašavanje na društvenim mrežama

Ciljano oglašavanje na društvenim mrežama najdostupniji je alat oglašavanja na internetu. Targetiranje je mali oglas na društvenoj mreži koji će, kada se klikne, preusmjeriti korisnika na vašu web stranicu ili stranicu.

Prednosti:

  • Visok stupanj dosezanja ciljne publike (targetiranje);
  • Niska cijena;
  • Jednostavan za postavljanje.

minusi:

  • Društvene mreže na kojima se ciljano oglašavaju nisu usmjerene na prodaju;
  • Objava je moguća samo na društvenoj mreži.

Struktura ciljanog oglasa mora sadržavati sljedeće elemente:

  • Veza na vaš resurs;
  • Naslov;
  • Osnovne informacije koje želite prenijeti potrošaču (jedna ili dvije rečenice);
  • Slika (ako je vaša robna marka poznata, tada možete postaviti logotip, u drugim slučajevima poželjno je koristiti sliku proizvoda);
  • Parametri ciljane publike: demografija, interesi.

Usklađenost s ovom strukturom omogućit će vam postavljanje učinkovitog ciljanog oglašavanja na bilo kojoj društvenoj mreži.

Oglašavanje na društvenim mrežama

Postavljanje takvog oglasa vrlo je jednostavno. Dovoljno je dogovoriti s vlasnikom stranice ili grupe plasman za određenu cijenu.

Prednosti:

  • Personalizacija;
  • Niska cijena;
  • Jednostavnost postavljanja;
  • Mogućnost uspostavljanja povratne informacije s potrošačima.

minusi:

  • Potreba za stalnim ažuriranjem;
  • Društvene mreže nisu usmjerene na prodaju pa je oglašavanje na društvenim mrežama više informativne prirode.

Oglasne ploče kao platforma za oglašavanje

Oglasne ploče kao platformu za oglašavanje često koriste mala poduzeća. Takvo oglašavanje je jednostavan oglas za prodaju s poveznicom na stranicu. Osim toga, oglasne ploče su mjesto gdje možete postaviti oglase na Internetu potpuno besplatno.

Prednosti:

  • Niska cijena (može biti besplatno);
  • Personalizacija;
  • Fokus na prodaju.

minusi:

  • Mala pokrivenost;
  • Nepovjerenje korisnika.

Skočni prozori

Skočni prozori To su prozori koji iskaču na vrhu resursa i otežavaju korisniku pregled stranice.

Izrada skočnih prozora zahtijeva znanje programiranja, stoga vam savjetujemo da potražite pomoć informatičara.

Ako nemate ovu opciju, možete koristiti jedan od sljedećih servisa za kreiranje skočnih prozora:

  • Hello Bar– prilično jednostavna usluga. Prilikom registracije dobit ćete poseban kod koji morate unijeti u predložak svoje web stranice. Zatim će se od vas tražiti da konfigurirate zadatke usluge (prikupljanje podataka za kontakt korisnika, pozivanje, preusmjeravanje na drugu stranicu, oglas), vrstu skočnog prozora, tekst oglasa i sliku. Ovo će dovršiti stvaranje skočnog prozora. Usluga se plaća.
  • GetSiteControl. Ovaj servis u potpunosti ponavlja proces postavljanja Popup prozora u servisu Hello Bar, pa se na njemu nećemo zadržavati. Usluga se također plaća.
  • Mailmunch ima besplatnu verziju s ograničenom funkcionalnošću. Osim toga, ovaj servis, osim postavljanja vrste prozora, nudi odabir predloška, ​​dizajn i dodavanje dodatnih polja. Redoslijed radnji pri stvaranju prozora sličan je prethodnim uslugama.
  • Sumome ima i besplatnu verziju. Postavljanje usluge je identično prethodnima.

Prednosti:

  • Visoko pamćenje marke;
  • Široka pokrivenost.

minusi:

  • Relativno visoka cijena;
  • Mogućnost blokiranja u postavkama preglednika;
  • Visoka složenost postavljanja;
  • Pretjerana nametljivost;
  • Mješovite reakcije korisnika.

Push obavijesti

Ali za razliku od skočnih prozora, Push obavijesti također zahtijevaju pažljivu razradu sadržaja reklamne poruke. Prije svega, trebalo bi zainteresirati korisnika i prisiliti ga da slijedi vezu.

Prednosti:

  • Personalizacija;
  • Široka pokrivenost;

minusi:

  • Nepovjerenje korisnika;
  • Visoka složenost postavljanja;
  • Relativno visok trošak.

Oglašavanje u mobilnim aplikacijama

Oglašavanje u mobilnim aplikacijama baziranim na Androidu i iOS-u također se sastoji od skočnih prozora. U tom slučaju korisnik ne može isključiti oglas dok ga ne pogleda. Tek nakon toga će sama aplikacija biti dostupna korisniku.

Takva se obavijest može postaviti uz međusobni dogovor s vlasnikom aplikacije. O tehničkoj strani razvoja oglasa obično se brine programer aplikacije.

Prednosti:

  • 100% jamstvo da će korisnik vidjeti vaš oglas;
  • Pamtljivost marke;
  • Široka pokrivenost.

minusi:

  • Dvosmislena reakcija korisnika;
  • Nije usmjeren na prodaju;
  • Visoka složenost postavljanja;
  • Relativno visoka cijena smještaja.

Promotivni video zapisi na YouTubeu

U isto vrijeme, trebali biste nastojati osigurati da korisnik "dijeli" ono što vidi s prijateljima. To će nam omogućiti da dobijemo takozvani virusni učinak, u kojem potencijalni potrošači sami distribuiraju vaše oglašavanje.

Postoji nekoliko pravila kojih se morate pridržavati prilikom izrade viralnog videa:

  • Morate postati "nevidljivi". Prema autoru, virusno oglašavanje ne bi trebalo nametati proizvod, njegova je zadaća samo natuknuti potrošaču o proizvodu.
  • Strpljenje, samo strpljenje. Viralnom oglašavanju često treba dosta vremena da postane poznat i ostvari profit.
  • “Zarazite” potrošača! Potrošač mora htjeti razgovarati o reklami i proizvodu.
  • Virus je "gospodar" situacije. Misli i postupci potrošača moraju biti pod kontrolom virusa.
  • Iskorištavanje moći slabih veza. U širenju viralnog oglašavanja na Internetu od najvećeg su značaja korisnici s velikim brojem povremenih društvenih veza od osoba koje redovito komuniciraju s određenim krugom bliskih osoba.
  • doći do prekretnice. Da bi viralno oglašavanje postiglo određene razmjere potrebno je u njega uložiti vrijeme, rad i novac.

Izvrstan primjer viralnog videa je reklama dostavne službe Delivery Club. Tvrtka je objavila seriju kratkih videa o Teenage Mutant Ninja Turtles koje ostaju kod kuće koristeći online uslugu dostave hrane kako bi riješile svoj problem straha od društvenog kontakta dok kupuju pizzu. Svaki video ima svoju priču, čije je središte Delivery Club. Jedan video koštao je tvrtku u prosjeku 5000 rubalja, a prodaja se udvostručila.

Još jedan primjer viralnog videa je reklama za Cadbury čokoladu. U videu od 1,5 minuta prikazuje se golema gorila koja svira bubnjeve, a na kraju oglasa pojavljuje se čokoladica. Ovaj virus koštao je tvrtku gotovo milijun rubalja. Međutim, to nije donijelo ekonomske rezultate.

Pogledajmo zašto se video koji košta 5000 rubalja pokazao učinkovitijim od videa koji košta 1 milijun rubalja.

  • Vaš bi proizvod trebao biti središnji dio priče;
  • Likovi u videu trebaju biti povezani s vašim proizvodom/tvrtkom/brendom (svi se sjećamo crtića o Teenage Mutant Ninja Turtles, koji su jako voljeli pizzu);
  • Video ne smije vrijeđati osjećaje publike.

E-mail bilteni

To je postalo moguće uvelike zahvaljujući razvoju preglednika i interneta općenito. Informacije o interesima i preferencijama korisnika možete dobiti na temelju njihovih zadnjih upita u tražilicama. A to vam zauzvrat omogućuje izradu personaliziranih biltena.

U ovom slučaju pismo mora ispunjavati nekoliko kriterija:

  • Vedar, zanimljiv naslov;
  • Personalizirana ponuda (proizvod mora riješiti problem za određenog potrošača). Za svakog potencijalnog klijenta potrebno je napisati zasebno pismo!
  • Pismo mora sadržavati poveznicu na vašu web stranicu;
  • Na dnu pisma obavezno priložite gumb koji vam omogućuje da se odjavite sa svoje mailing liste.

Prednosti:

  • Personalizirani pristup;
  • Fokus na prodaju;
  • Jednostavnost implementacije;
  • 100% garancija da će korisnik vidjeti vaš oglas.

minusi:

  • Visoki troškovi rada;
  • Poteškoće u dobivanju kontakt podataka potencijalnih klijenata;
  • Pretjerana nametljivost.

Stručni članci u online časopisima

Prvo što ćete morati učiniti je dogovoriti se s urednikom časopisa o objavi članka (uz određenu cijenu ili čak besplatno).

Članak ćete morati napisati sami. U tom slučaju članak mora odgovarati temi časopisa i stilu pisanja.

U stručnom članku potrebno je što potpunije opisati svoj proizvod, njegove prednosti i naznačiti njegovu potrošačku vrijednost. Poželjno je potvrditi svoje riječi znanstvenim ili stručnim istraživanjima.

Prednosti:

  • Visok stupanj povjerenja potencijalnih potrošača;
  • Niska cijena (obično);
  • Poboljšava imidž tvrtke;
  • Informira potrošača;
  • Jednostavnost implementacije.

minusi:

  • Mala pokrivenost (ovisno o časopisu);
  • Nije namijenjeno za prodaju.

CPA i affiliate marketing

CPA ili Cost per Action u prijevodu s engleskog znači “Plaćanje za akciju”. Doista, CPA je alat za promociju koji uključuje plaćanje internetskog oglašavanja tek nakon što vaš potencijalni klijent izvrši ciljanu radnju. Ciljana radnja može biti praćenje poveznice, registracija na web mjestu ili kupnja vašeg proizvoda; sami postavljate cilj oglašivačima.

Ako utvrđena radnja nije izvršena, plaćanje usluga promocije se ne vrši. U slučaju CPA-a, obje strane, kupac i izvođač, zainteresirani su za maksimalan rezultat reklamne kampanje, budući da je njihova dobit izravno ovisna o njezinom uspjehu. Oni postaju partneri, zbog čega se CPA marketing naziva i affiliate marketing.

Prednosti CPA marketinga

  • Plaćate samo za stvarne klijente;
  • Vaši troškovi su fiksni (sami ih određujete);
  • Interes platformi za oglašavanje u privlačenju kupaca;
  • Ušteda vremena i radnih resursa;
  • Široka pokrivenost publike.

Nedostaci CPA marketinga

  • Potreba za sklapanjem sporazuma;
  • Visoke ulazne barijere za male organizacije: mjesta ne žele preuzimati "male" narudžbe;
  • Velika konkurencija za oglasni prostor;
  • Postoji mogućnost prijevare od strane platformi za oglašavanje.

Stoga vam CPA omogućuje plaćanje samo za stvarne klijente (potencijalne kupce) koje vam dovede oglašivač. Za primjenu CPA marketinga u praksi koriste se CPA mreže ili affiliate programi. To su usluge u kojima se oglašivačima odabiru prikladne platforme za oglašavanje njihovih proizvoda.

CPA mreže rade na sljedeći način: oglašivač sklapa ugovor s mrežom, postavlja parametre reklamne kampanje (cijenu, preuzima sam reklamni materijal, postavlja ciljnu akciju), nadopunjuje proračun određenim iznosom, a zatim prima svojim klijentima.

Nativno oglašavanje

PR stručnjaci često koriste nativno oglašavanje u svojim aktivnostima. Ova vrsta oglašavanja predstavlja sadržaj stranice platforme koji je zanimljiv čitateljima. To je ono što nativno oglašavanje čini privlačnim za PR stručnjake; internetski izvori često objavljuju takve oglase besplatno, pa čak i zahvaljuju oglašivaču na zanimljivom sadržaju.

  • Niska cijena (mogućnost besplatnog postavljanja);
  • Mogućnost delegiranja odgovornosti za pisanje samog članka stručnjacima treće strane;
  • Živo zanimanje za sadržaj.
  • Nizak stupanj personalizacije;
  • Usmjeren na informiranje, a ne na prodaju;
  • Rizik "gubljenja" proizvoda zbog zanimljivog sadržaja.
  • Njegovi bi čitatelji trebali biti vaša ciljna publika;
  • Njegov sadržaj mora odgovarati temi vašeg reklamnog članka.

SEO + vaše informacijsko web mjesto

Da biste to učinili, odaberite ključne riječi (one fraze i riječi koje korisnici koriste kao upite u tražilicama) na svoju temu. Bolje je to učiniti u dvije usluge odjednom: Yandex Wordstat i Google Adwords, kako biste podigli web mjesto u rezultatima pretraživanja Googlea i Yandexa. Zatim napišite članak koji uključuje te riječi i fraze. Članak bi trebao biti zanimljiv i informativan. U isto vrijeme, njegova tema bi trebala promovirati vaš proizvod.

Prednosti:

  • Promicanje vlastite web stranice;
  • Pozitivna percepcija čitatelja;
  • Živo zanimanje za sadržaj;
  • Niska cijena kampanje (može se provesti besplatno);
  • Privlačenje novih klijenata s tražilica.

Mane:

  • Nizak stupanj personalizacije;
  • Rizik od stvaranja previše "reklamnog" sadržaja (odbijanje od strane stranica i negativna reakcija potrošača);
  • Rizik “gubljenja” proizvoda zbog zanimljivog sadržaja;
  • Prodajna funkcija stranice može biti izgubljena.

Usporedba svih vrsta oglašavanja na internetu

Prosječna cijena plasmana Orijentacija

Složenost implementacije

200 rubalja dnevno Prodajni
Ovisi o izvoru na kojem je objavljen, veličini bannera i položaju bannera na stranici.

Može se implementirati samostalno

Zadirkivači

300 rubalja dnevno. Ovisi o resursu, izračunava se na temelju cijene po kliku Prodajni/

Može se implementirati samostalno

200 rubalja dnevno. Ovisi o resursu, izračunava se na temelju cijene klika (prijelaz)

Može se implementirati samostalno

20 rubalja/dan. Ovisi o resursu Povećanje svijesti o brendu, informiranje potrošača

Može se implementirati samostalno

Oglasne ploče

Moguće besplatno oglašavanje Prodajni

Može se implementirati samostalno

Skočni prozori

Ovisi o mnogo faktora Prodaja/svijest o robnoj marki

Potrebna je pomoć stručnjaka (programera). Moguće je koristiti posebne usluge (Hello Bar, GetSiteControl, Mailmunch, Sumome, AddThis, Witget, Picreel, Optimonk)

Push obavijesti

Ovisi o mnogo faktora Prodaja/svijest o robnoj marki

Trebate pomoć stručnjaka (programera)

Ovisi o mnogo faktora Povećanje svijesti o robnoj marki

Po dogovoru s vlasnikom aplikacije

Mogućnost besplatnog postavljanja Povećanje svijesti o robnoj marki

Ovisi o ideji videa

Besplatno ako imate kontakt podatke Prodaja, informiranje potrošača

Može se implementirati samostalno

Stručni članci

100 rubalja/dan

Može se implementirati samostalno

CPA i affiliate marketing

Postotak prodaje Prodajni

Korištenje usluga / može se implementirati samostalno

Ovisi o mnogo faktora Informiranje potrošača/poboljšanje imidža organizacije Može se implementirati samostalno
SEO + vaše informacijsko web mjesto Ovisi o mnogo faktora Informiranje potrošača / poboljšanje imidža organizacije / prodaja

Možete ga implementirati sami, ali bolje je kontaktirati stručnjake

Izračun učinkovitosti online reklamne kampanje

Nakon što smo odabrali alate za online promociju koji nam najviše odgovaraju, moramo početi procjenjivati ​​učinkovitost svakog od njih. Postoje tri univerzalna načina za procjenu učinkovitosti online reklamne kampanje: CPM, CTR i CPC. Pogledajmo svaki od njih.

Klikovni postotak (CTR) – stopa klikanja. Prikazuje broj korisnika koji su kliknuli na vezu nakon što su vidjeli vaš oglas.

CTR se definira kao omjer broja klikova na vaš oglas i ukupnog broja pojavljivanja oglasa pomnoženog sa 100%.

Primjer. Vaš oglas prikazan je 2,5 tisuće puta, a na njega je kliknulo 200 ljudi. Dakle, CTR = 200/2500*100% = 8%.

To znači da je vaš oglas doveo 8% korisnika koji su ga vidjeli na vašu stranicu. Obično se stopa CTR-a kreće od 1%-2%.

Da biste povećali ovaj pokazatelj, potrebno je izvršiti sljedeće radnje s oglasom:

  • Personalizirajte što je više moguće;
  • Neka bude svjetlije i kontrastnije;
  • Promjena veličine (povećanje);
  • Promijenite mjesto oglasa (postavite ga u središnje područje).

Cijena po kliku (CPC) – cijena po kliku. Ova metrika pokazuje cijenu jednog klika na vaš oglas.

Pomoću CPC-a možete procijeniti svoj oglas u smislu povrata ulaganja jednog potencijalnog klijenta koji dođe na vašu stranicu.

Primjer. Vaš banner košta 6000 rubalja mjesečno. Tijekom ovog mjeseca preko njega je 500 potencijalnih klijenata prešlo na vašu web stranicu. CPC = 6000/500 = 12 rubalja. Dakle, jedan prijelaz na stranicu s bannera koštao vas je 12 rubalja.

Za povećanje CPC-a trebate:

  • Personalizirajte svoj oglas što je više moguće;
  • Postavite geografski filtar za pojavljivanja;
  • Postavite vremenski filtar za pojavljivanja (doba dana u koje će se vaš oglas prikazivati);

Cijena po tisuću (CPM) – prikazuje fiksnu cijenu za 1000 pojavljivanja bez klikova.

Izračunava se kao umnožak tisuću pojavljivanja, CTR-a i cijene po kliku.

Primjer. Vaš oglas je prikazan 2500 puta i 200 ljudi je kliknulo na njega. Cijena je 400 rubalja dnevno.

CTR = 200/2500*100% = 8%;

CPC = 400/200 = 2 rublje dnevno;

Dakle, CPM = 1000*8%*2 = 160 rubalja košta 1000 pojavljivanja vašeg oglasa.

Kako najbolje provesti reklamnu kampanju na internetu

Sada je vrijeme da razgovaramo o tome kako najbolje provesti online oglašivačku kampanju: sami ili uz pomoć stručnjaka za online oglašavanje iz organizacija trećih strana.

Ovo je prilično komplicirano pitanje. Odgovor ovisi o čimbenicima kao što su:

  • Dostupnost slobodnog vremena;
  • Vaše obrazovanje;
  • Odabrane vrste oglašavanja na internetu;
  • Vaš proizvod;
  • Ciljana publika.

Ali ipak, usporedili smo ove dvije metode provođenja reklamne kampanje na Internetu, podaci analize prikazani su u tablici.

Indeks

Na svome Slobodnjaci
Nisko (moguće besplatno postavljanje) Od 1000 rubalja za jednu vrstu oglašavanja na Internetu

Od 3000 rubalja

Vremenski trošak

visoko Niska

Rad košta

visoko Prosjek
visoko visoko

Širok izbor alata za online promociju

Nisu svi alati dostupni Svi alati dostupni

Svi alati dostupni

Često postavljana pitanja o online promociji

  1. Koja se vrsta oglašavanja na internetu smatra najučinkovitijom?

Ne postoji nešto poput najučinkovitijeg alata za promociju. Sve ovisi o cilju reklamne kampanje, detaljima i kvaliteti rada. Međutim, sa stajališta ekonomske učinkovitosti, trenutno se može razlikovati kontekstualno oglašavanje.

  1. Je li moguće provesti reklamnu kampanju na internetu bez trošenja novca?

Da, možete. Ali u ovom slučaju morat ćete potrošiti puno vremena i vlastitog rada. U isto vrijeme, imat ćete pristup ograničenom skupu alata: oglašavanje na oglasnim pločama, promotivni videozapisi na YouTubeu i e-mail bilteni.

  1. Koji je najbolji način kombiniranja alata za online promociju? Mogu li koristiti samo jedan alat?

Ne možete izraditi univerzalni medijski plan. Kombinacija određenih alata ovisi o vašim ciljevima, mogućnostima i proizvodu. Ali u isto vrijeme, može se nedvosmisleno reći da korištenje samo jednog alata za online promociju neće dovesti do značajnih rezultata.

World Wide Web jedan je od najvažnijih medija. Ako su ranije ljudi uglavnom crpili znanje iz radija, novina i televizije, sada su gotovo svi sadržaji postupno migrirali na Internet. Stotine milijuna ljudi diljem planeta koriste internet. Publika mu je pretežno mlada i platežno sposobna. Nije iznenađujuće da su trgovci na internetski prostor počeli gledati kao na izvrsno mjesto za promicanje komercijalnih proizvoda i zarađivanje novca.

Danas je online oglašavanje postalo jedna od najprofitabilnijih industrija na svijetu. Već je nadmašio druge vrste promocije i nema namjeru usporiti. Na primjer, službeni podaci IPG Mediabrandsa sugeriraju da je 2017. globalna potrošnja na online prezentaciju proizvoda iznosila 209 milijardi dolara. To je 6% više od troškova oglašavanja na TV-u. Postoje svi preduvjeti da će u skoroj budućnosti internet postati apsolutni lider, a ostala sredstva komunikacije otići će u povijest.

Planirate li svladati umjetnost PR-a, odmah usmjerite pažnju na Internet. Prije ili kasnije doći ćete do njega, pa je vrijedno početi unaprijed shvaćati njegove suptilnosti.

Prednosti oglašavanja na internetu

1. Promocija na internetu zahtijeva relativno niske troškove. Ako za pokretanje reklame na TV-u trebate izdvojiti urednu svotu, onda je na internetu sasvim moguće pronaći popularne platforme na kojima možete naručiti promociju po pristupačnoj cijeni.

2. Veliki doseg publike. U pravilu, određeno mjesto nije ograničeno na jednu regiju. Hipotetski, vaš oglas može vidjeti cjelokupno stanovništvo svijeta koje govori ruski. Usput, mnoge internetske trgovine koriste ovo: imajte na umu da oni često isporučuju robu daleko izvan zemlje podrijetla.

3. Mogućnost brze povratne informacije. Postoji mnogo načina za komunikaciju s klijentima na Internetu: možete napraviti stranicu s recenzijama, naznačiti svoj e-mail i broj telefona, zamoliti kupca da ostavi svoje podatke itd. Uspostaviti svakodnevni kontakt sa svima jednostavno je pita.

4. Potpuna demonstracija proizvoda. Zamislite reklamiranje trgovine odjećom na TV-u isječkom od 30 sekundi. Što gledatelj iz toga može shvatiti? Hoće li potražiti vašu trgovinu? Hoće li prepisati vašu adresu e-pošte čak i ako je prikažete preko cijelog zaslona velikim fontom? Jedva. Ali ako osoba pronađe identičnu online trgovinu, može odmah kliknuti na oglas i u nekoliko minuta pregledati cijeli asortiman. Očito je da su trgovine koje imaju službene web stranice i uspostavljenu online promociju uspješnije od svojih konkurenata.

Kao što vidite, oglašavanje na Internetu je moćan mehanizam. Međutim, kako biste ga pametno koristili, morate razlikovati vrste online promocije. Svaki proizvod ima svoju opciju. Ne možete na isti način oglašavati prodaju gaziranih betonskih blokova i javnu stranicu s memovima.

Glavne vrste online oglašavanja

1. Kontekstualni.

Vjerojatno ste primijetili da ako u tražilicu upišete recimo Meizu pametni telefon, LG TV ili Raffaello bombone, informacije o ovim proizvodima počinju vas pratiti doslovno na svakom koraku. Ovo nije nesreća. Upravo tako to funkcionira.

Njegova shema je što je moguće jednostavnija. Posebni sustavi čitaju zahtjeve svakog korisnika. Interesi se automatski bilježe, a zatim se osobi nude prikladni oglasi.

  • pretraživač;
  • tematski.

Prvi je ciljanje ključnih riječi koje guglate. Drugi se koristi unutar pojedinačnih mrežnih izvora. Recimo da ako ste zainteresirani za crnu haljinu u online trgovini odjećom, u budućnosti će vam biti ponuđene slične crne haljine ili predmeti iste marke.

Glavni nedostatak: osoba ne traži nužno ono što želi kupiti. Možda samo piše članak o pametnim telefonima. Nuditi mu kontekstualno oglašavanje je gubljenje vremena.

2. Ciljano.

Ova vrsta oglašavanja je donekle slična kontekstualnom oglašavanju. Istina, on se ne fokusira samo na interese javnosti, već i na sociodemografske karakteristike. Ime mu dolazi od engleske riječi target – cilj. Ovo je cijela bit principa. Marketer određuje ciljnu publiku proizvoda i posebno ga nudi svakom članu odabrane skupine. Recimo da na VKontakte promovirate trgovinu igračaka za djecu mlađu od 3 godine. Stoga morate ciljati na mlade majke i očeve. Tražite odrasle osobe čiji status glasi "oženjen" ili "oženjen" i također "ima dijete". Nudiš im transparent s medvjedićem.

Kako bi se uštedio novac, izmišljeno je mnogo načina za racionalno korištenje ciljanog oglašavanja. Neki ga stručnjaci postavljaju u određeno doba dana. Drugi se fokusiraju samo na određenu regiju. Još neki drugi

obratite pozornost na spol i dob potencijalnog klijenta. Treći pak kombiniraju sve te opcije i dodaju nešto svoje. Sve ovisi o rasprostranjenosti proizvoda i veličini proračuna.

Glavni nedostatak: Ljudi obično odlaze na društvene mreže kako bi se opustili i razgovarali s prijateljima. U takvim trenucima nisu osobito skloni neplaniranim kupnjama, pa postoji opasnost da vaš oglas ostane nezapažen.

3. SEO.

Uspjeh svake web stranice, bilo da se radi o online trgovini ili blogu poznatog fotografa, uvelike ovisi o njezinoj poziciji u tražilici. Ako se nalazi na prvoj stranici Googlea ili Yandexa, privući će pozornost većine korisnika. A ako se skromno skutri na poziciji stodvadeseti, daj Bože da do njega dođe barem 5% publike. Malo ljudi ima osobine istraživača. Ljudi u pravilu biraju jednu od prvih ponuđenih opcija. Stoga je SEO promocija vrlo poželjna za sve.

Glavni nedostatak: Postoje mnoge suptilnosti u SEO koje su nedostupne prosječnoj osobi. Stoga se optimizacija povjerava stručnjacima koji znaju puno o semantičkoj analizi. Njihove usluge su skupe.

4. Banner.

Banneri su dobri jer odmah utonu u dušu osobe. Svijetla slika pamtit će se brže i od najboljeg teksta. Postoje mnogi presedani kada je, nakon pokretanja kompetentnog reklamnog bannera, prodaja porasla za 50% ili više.

Banneri se dijele na sljedeće vrste:

  • statički;
  • animirani;
  • interaktivni

Potonji se smatraju najboljom opcijom. Ako jednostavan crtež ili GIF možda neće impresionirati korisnika, onda je ignoriranje ankete iz dvije opcije mnogo teže. A nakon što se pojavi prvi interes, možete dodatno pridobiti klijenta.

Glavni nedostatak: zbog fenomena banner sljepoća ljudi često ne primjećuju slike sa strane stranice. Transparenata je toliko da ih mozak prosječne osobe slabo percipira.

5. E-mail biltene.

6. Zadirkivanje.

“Saznaj zašto je Pugačova pobijedila Kirkorova” ili “Vanga je predvidjela smak svijeta 2018.” najupečatljiviji su primjeri teaser oglašavanja. Za njegovu izradu koristi se naslov koji trenutno privlači pozornost, kao i oživljavanje - glavna poruka, koja objašnjava veliku frazu i sadrži poziv na akciju.

Teaser oglašavanje nije nužno mamac za klikove s ulovom. Ne koriste ga samo ljudi vješti u mrežnom marketingu, već i ozbiljne tvrtke za promicanje robnih marki na tržištu. Ponekad oglašavanje pokreću na opsežan način, ponekad naslov izađe nekoliko dana prije promocije. Pobuđujući interes javnosti, autori stvaraju intrigu.

Glavni nedostatak: zbog Pugačeve, Kirkorova, Baskova, Goji bobica i super-lijekova za rak dojke do teaser oglašavanja malo povjerenja. Jao, beskrupulozni proizvođači je obožavaju.

7. Video oglašavanje.

Mnogi poduzetnici znaju za popularnost YouTubea i pokušavaju pokrenuti video oglašavanje. Moram reći da donosi dobre rezultate. Videozapisi su dobro prihvaćeni u javnosti, pogotovo ako su zanimljivi i informativni.

  • viralni video zapisi koje možete poslati prijatelju ili postaviti na svoj zid;
  • obrazovne snimke (ovaj način prezentacije je vrlo čest među raznim online školama);
  • slikovni isječci koji imaju za cilj prikazati proizvod s njegove najbolje strane

Video oglašavanje također je dobro jer vam omogućuje da stvarno pratite reakciju gledatelja. Ljudi će ocjenjivati ​​video lajkovima, ostavljati pozitivne kritike i kritizirati. To će vam pomoći da vidite što radite dobro, a što treba poboljšati.

Glavni nedostatak: Morat ćete potrošiti puno novca na dobar video. Trebat će vam minimalno dobra kamera, kvalitetna montaža i adekvatan scenarij.

8. Zavičajni.

Nativno oglašavanje je poruka koja se nenametljivo uklapa u okolni kontekst. Zamislite da čitate članak o najučinkovitijim načinima učenja engleskog jezika. I, zaustavljajući se na svakom od njih, primijetite napomenu da ta i ta škola aktivno koristi ovu tehniku ​​u podučavanju učenika. Čini se da je riječ o potpuno neutralnim referencama, ali zapravo su se u tekstu pojavile s razlogom.

Glavni nedostatak: nenametljivost često igra okrutnu šalu s nativnim oglašavanjem. Zbog ovog naroda često zanemaren skrivena poruka.

9. Oglasne ploče.

Iz nekog razloga ova je opcija nezasluženo zaboravljena. Mnogi oglasne ploče povezuju s prodajom rabljenih stvari za tri lipe i smatraju da ova platforma nije nimalo prikladna za promicanje modernih projekata. Ali uzalud. Avito još uvijek posjećuju mnogi ljudi i za sada neće nestati u povijesti.

Treba odmah napomenuti da su oglasne ploče samo jedan od načina da povećate bazu kupaca. Nemojte sve nade polagati u njega. Međutim, uz pravilan pristup može dati dobre rezultate. Da biste doista imali učinka, trebate izraditi prodajni oglas. Jasne fotografije, najpotpuniji popis kontakata, ključne riječi u naslovu, jednostavan i razumljiv tekst ključ su uspjeha.

Glavni nedostatak: Kako vaša poruka ne bi potonula do samog kraja, potrebno ju je stalno podizati. Ovo je prilično problematičan zadatak i često nije besplatan.

10. Spam i virusi.

Budući da ovaj način oglašavanja postoji, vrijedi ga zapamtiti, ali mi smo iznimno ne preporučujemo iskoristi. Prvo, on nije čist s moralne i etičke točke gledišta. Drugo, upitna je njegova učinkovitost. Vaši potencijalni klijenti nisu idioti. Davno su prošla vremena kada se većina korisnika interneta zavaravala nerazumljivim ponudama i pratila sumnjive poveznice. Viralno oglašavanje koje se pojavljuje po cijelom zaslonu ni na koji način ne potiče osobu na kupnju, a spam se odmah briše iz poštanskog sandučića. Stoga, ako želite pridobiti publiku i učiniti da vam ljudi vjeruju, odaberite drugačiji način promocije.

Učinkovitost i cijena oglašavanja na internetu

Već razumijemo da je online oglašavanje korisno za proizvod. Također smo shvatili da se to može učiniti na mnogo načina. Međutim, online oglasi ne jamče uspješnu prodaju. Oglašavanje je u svakom slučaju rizik. Mnogo toga ovisi o raspoloženju javnosti, profesionalnosti tvorca sadržaja i relevantnosti prijedloga. Možete se zaštititi na svim frontama, ali postoje trenuci kada čak i najbolje ideje propadnu.

Nemojte žuriti da se uzrujate. Popularizacija proizvoda nije pojedinačni događaj koji se događa jednom u životu, već proces koji traje godinama. Čak i ako je vaša početna strategija bila neuspješna, možete je prilagoditi dok ne počne djelovati.

Suprotno uvriježenom mišljenju, trgovci se ne oslanjaju na intuiciju. Imaju jasne sheme pomoću kojih provjeravaju pokazatelje uspješnosti online oglašavanja:

1. Udari. Na ruskom, pogodak znači broj posjeta resursu. Ovaj pokazatelj, odvojeno od svega ostalog, malo govori. S jednog računala možete pratiti vezu najmanje tisuću puta.

2. Domaćin. To se odnosi na broj jedinstvenih korisnika zainteresiranih za resurs. Možete spojiti jedinstvene IP adrese s pogocima i otkriti neke korelacije.

3. CTR. U uobičajenom jeziku, ova se kratica naziva klikabilnost. Ovo uzima u obzir koliko je puta oglasna poruka prikazana korisniku, kao i postotak odgovora na nju.

4.CTB. Ovo je stopa konverzije. Prikazuje broj povremenih posjetitelja koji postaju kupci.

5. CTI. Ovaj indikator je odgovoran za brojanje zainteresiranih posjetitelja. Zainteresiranom osobom smatra se ona osoba koja je stranicu temeljito pregledala i vratila joj se više puta.

6. ROI. Povrat na investiciju.

Svi podaci se uzimaju sa posebnih brojača. Profesionalci koji ocjenjuju učinkovitost online oglašavanja mogu mnogo naučiti iz ovih brojki. Oni jasno pokazuju kako prosječan korisnik reagira na informacije koje mu se nude. Na temelju njegovog ponašanja možete uspješno mijenjati PR kampanju dok ne počne djelovati punom snagom.

Gdje početi s oglašavanjem?

A sada prelazimo s teorije na praksu. Ako čitate ovaj članak, onda najvjerojatnije imate projekt koji čeka da krenete naprijed. Što bi trebala biti vaša prva radnja?

Ovdje biste odmah trebali rezervirati da puno ovisi o iznosu koji očekujete uložiti u promociju. Ako imate neograničen proračun, možete naručiti niz promotivnih spominjanja od vrhunskih blogera i odmoriti se na lovorikama. Ali ako očekujete štedljivo trošenje novca, morat ćete izgraditi složeniju shemu.

Jeftini, ali učinkoviti načini online promocije su:

  • ciljano oglašavanje;
  • tematsko kontekstualno oglašavanje (i prikazni mediji);
  • optimizacija stranice.

Najvjerojatnije ćete morati više puta uhvatiti oko korisnika. Malo je vjerojatno da će vaša prodaja poletjeti u nebo prvi put. Stoga je vrijedno opskrbiti se financijama i neko vrijeme redovito prikazivati ​​oglašavanje.

Drugi važan aspekt su platforme za promociju. Ako ste početnik, savjetujemo vam da počnete s tražilicama i društvenim mrežama. Tu je najveća koncentracija potencijalnih klijenata. AdWords pretraživačka mreža, Yandex.Direct, VKontakte, Facebook i Instagram praktički su dobitne opcije. Mnogi su počeli s njima, a većina je bila zadovoljna rezultatom. U nastavku ćete pronaći sofisticiranije metode oglašavanja, ali za sada odaberite provjerene metode.

Zaključak

U ovom smo članku promotrili online oglašavanje sa svih strana. Saznali smo što je to, identificirali njegove vrste, naučili kako testirati njegovu učinkovitost, a također smo dali nekoliko savjeta o pokretanju vaših prvih oglasa. Iz svega rečenog izvući ćemo neke konačne zaključke.

Prvo, Internetskoj promociji uvijek pristupite mudro. Kao što već razumijete, postoji mnogo načina za pravilno promoviranje proizvoda na Internetu bez ulaganja milijuna. Pokušajte odabrati opcije koje će vjerojatno funkcionirati. Nemilosrdno odbacite neuspješne ideje. Imajte na umu da vaš prihod ovisi o tome.

Drugo, koristiti sve moguće rute. Nemojte se zadržavati na jednoj stvari, pogotovo ako vidite da je ova opcija neučinkovita. Praksa pokazuje da najbolje rezultate postižu oni gospodarstvenici i trgovci koji se ne boje promjena.

Treći, razvoj PR kampanje na internetu nije ništa manje složen i odgovoran zadatak od pokretanja oglašavanja na televiziji. Ovaj članak pruža samo osnove internetskog marketinga. Ako to tek počinjete shvaćati, čeka vas dug i mukotrpan rad. U početku će biti grešaka, kao i kod svih ostalih. Glavna stvar je ne odustati ako nešto ne uspije.

Nadamo se da vam je naš materijal postao koristan i sigurno ćete primijeniti stečeno znanje u praksi. Neka ovaj članak bude prva cigla u izgradnji uspješne karijere!

Male tvrtke nemaju uvijek dovoljno novca u svom proračunu za provođenje promotivnih aktivnosti. Događa se da im može pomoći samo besplatno oglašavanje na internetu. Može uroditi dobrim plodom. A da biste to učinili, ne morate potrošiti šesteroznamenkaste iznose za promicanje vlastitog malog projekta. Postoje različiti načini oglašavanja na mreži bez korištenja novca iz vašeg proračuna. Rezultati se mogu pojaviti odmah.

Danas više nije relevantno reklamirati svoj proizvod na televiziji ili u tisku. Za mnoge ljude televiziju i novine zamijenio je internet. Moraju ostati na mreži danima. Ako im reklama neprestano bljeska, svakako će obratiti pažnju na to, tim više što sustav automatski odabire upravo one oglase koji korisnika zanimaju.

  1. Privatna;
  2. Komercijalni.

Prvu vrstu odabiru obični korisnici koji se ne bave trgovinom. Objavljuju oglase za prodaju stana. Za njihovo oglašavanje nema posebnih zahtjeva. Događa se da ljudi imaju neke profesionalne vještine u području marketinga. Tada brzo postižu željeni učinak nakon postavljanja svojih oglasa.

Druga opcija se koristi za prodaju nekog proizvoda ili usluge i ostvarivanje prihoda od toga. Komercijalno oglašavanje nije stvoreno samo u svrhu reklamiranja proizvoda. Ova vrsta oglašavanja uči ljude životu. Prisiljava osobu da kupi ovaj ili onaj proizvod, da nosi određene stvari.

Postoji mnogo mogućnosti: svi ih koriste

  1. Mješoviti;
  2. Tekst;
  3. Grafički.

U imenici članaka objavljivati ​​tekstove s poveznicama na njih. Takve stranice dosežu malu publiku. Članci su ovdje objavljeni korisni i informativni, tako da se informacije objavljene u njima mogu kopirati za druge stranice. Tako počinje promocija vašeg proizvoda.

Korištenje blogova i dnevnika. Blogovi se održavaju za promicanje jedinstvenih proizvoda i usluga.

Postoje besplatne platforme za više korisnika LiveInternet.ru, Blogger.com, LiveJournal. Ovdje su objavljene priče o proizvodu i njegovim prednostima.

U recenzijama O oglašenom proizvodu ili usluzi možete dati pozitivnu recenziju i napisati svoje osobno mišljenje o njemu.

Kako biste promovirali svoju tvrtku, morate objavljivati ​​na novinski portali i baze podataka masovnih medija. Informaciju vide mnogi novinari, a ako je vrijedna, distribuira se internetom. Samo vijest mora biti korektno prezentirana da bi privukla pozornost novinara.